Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: čt duben 24, 2008 11:54 am Předmět: |
|
|
Mám dojem, že zvukové efekty "chřup-cink" občas dělá poloosa na straně diferáku, resp. nosné rameno, uchycené dvěma šroubama. Když prudce pustím spojku při couvání případně couvám na obrubník, občas se mi něco takového ozve, ale zní to spíš jako když se pohne suchý rezavý šroubový spoj dvou plechů, takové kviknutí ...
Kozzle, víš prosím zhlavy kolik je moment na dotažení šroubu poloosy ? Dík. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kozzel
Založen: 3.12.2007 Příspěvky: 200 Bydliště: Plaha
|
Zaslal: čt duben 24, 2008 12:29 pm Předmět: |
|
|
Popravdě z hlavy přesně nevím ale je to kolem 200 Nm ( takže na páce klasické goly to dělá cca 60 Kg - to neni zrovna málo. A po 500 Km znovu dotáhnout na stejný moment.
Mrknu se kdyztak doma do knížky ale je to urco kolem tech 200 Nm - M18x 1,5 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JČ
Založen: 6.3.2007 Příspěvky: 13 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt duben 24, 2008 2:48 pm Předmět: |
|
|
Drobná připomínka, třeba zbytečná. Nejde o zvuky, které jsou způsobeny vylágrovaným ložiskem zadního kola? V mém případě dost dlouhou dobu se cosi ozývalo. Pak se to začalo projevovat ještě horšími zvuky jakoby občasnými drhy pneu uvolněného kola o plech. A ejhle: náprava byla uvolněná a ložisko mělo kuličky všude a jeho klec byla na mraky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: čt duben 24, 2008 2:54 pm Předmět: |
|
|
Díky za připomínku. V neděli bude auto na zvedáku, dostane nové silentbloky pod motor a zřejmě i zadní listové pero - takže poloosy a ramena taky omrknu a případně dotáhnu.
Ten moment na matici poloosy je 15 - 18kpm, tj cca 150 - 180N.m, tuším.
Naposledy upravil dvk dne čt duben 24, 2008 3:16 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
JČ
Založen: 6.3.2007 Příspěvky: 13 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt duben 24, 2008 3:00 pm Předmět: |
|
|
K akci výměna ložiska je nutné mít vhodný stahovák. Musel jsem si ho půjčit, což se povedlo díky dotazové akci v září 2006 zde na starém fóru a vstřícnosti majitele stahováku. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tomáš Matyska
Založen: 20.2.2007 Příspěvky: 94 Bydliště: Líně
|
Zaslal: čt duben 24, 2008 4:03 pm Předmět: |
|
|
dvk: Tohle se mi taky děje.Vloni jsem se pokoušel přijít na to,co by to mohlo dělat.Zkusili jsme všechno,kameny,ložiska a domečky,dokonce i poloosy a dělá to furt.Jenomže už vim,co to dělá.Podle jednoho letitýho škodováka to dělá ten hřídel,co je šoupnutej v kardanu a přes hardynu je spojenej s převodovkou.
Jak známo,konec,kterej je strčenej v kardanu je drážkovanej a kardan je vlastně protikus.A protože tam je určitá vůle,aby to tam šlo suvně,při dopředné jízdě se ty drážky do sebe zaklesnou a drží.Pak když přijedeš na parkoviště,zařadíš zpátečku a začneš couvat,ty drážky se překlapnou na druhou stranu a to je ten zvuk.
Třeba druhej den ráno když zase zařadíš dopřednej kvalt a odpíchneš to,tak to zase cvakne.Ale mě už to nevrušuje,když znam důvod _________________ Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie. |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt duben 24, 2008 5:46 pm Předmět: |
|
|
halejtese, bacha na to, vono dotazeni poloosy nejni uplne vsechno, nekdy se totiz stava, ze pod tou matkou chybi podlozka a ta se pak vopre vo konec zavitu. To, jestli to krupani dela kuzel na poloose zjistite tak, ze tu matku a vokoli napatlate nakou barvou a pak se kouknete esi praskla nebo ne. ja sem nikdy poloosy momentakem neutahoval, pac sem ho do nedavna ani nevlastnil. Utahoval sem to vratidlem nastavenym asi pulmetrovou trubkou a vahou svyho tela a nikdy mi zadna poloosa neprdla. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tomáš Matyska
Založen: 20.2.2007 Příspěvky: 94 Bydliště: Líně
|
Zaslal: čt duben 24, 2008 6:21 pm Předmět: |
|
|
Tak právě takhle jsme zjistili,že to "moje" cvakání neni kuželem polosy.Ale ještě jednu věc.Ten pán,co mi říkal o tom drážkovým hřídeli tvrdil,že to bylo upe běžný u kombíků,stejšnů,suprů,Felicií,ale Spatraci a Oktávky s měnšim motorem na to tulik netrpěly.A ještě jako bonus mazácky dodal:
Je to jenom akustickej problém,kterej sice může vadit člověku,ale auto si zvykne
Každopádně s tebou,Alvo souhlasim,matka bez podložky je poslední věc,kterou poloosa potřebje _________________ Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: čt duben 24, 2008 7:18 pm Předmět: |
|
|
Já poloosy vždycky dorvával bez momenťáku "na krev" - myslím, že to stačí a taková arcimatka se běžnou úřednickou rukou jen tak servat nedá. Ale je fakt, jak psal Kozzel, že je až k nevíře, jak snadno se i tak megadorvaná matka dokáže po čase (a po docela krátkým čase) sama povolit.
Jináč bych řek, že na rupání polos nemá absolutně žádnej vliv množství odveženejch pytlů cimentu, ale má na něj naprosto zásadní vliv styl jízdy. "Rozjezdy pro hvězdy" - uvedení vozidla do pohybu tzv. "Burákovým průhrabem" a podobně. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt duben 24, 2008 7:26 pm Předmět: |
|
|
Proto se tam taky dava zavlacka, ze. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt duben 24, 2008 9:10 pm Předmět: |
|
|
LeDocteur napsal: | Jináč bych řek, že na rupání polos nemá absolutně žádnej vliv množství odveženejch pytlů cimentu, ale má na něj naprosto zásadní vliv styl jízdy. "Rozjezdy pro hvězdy" - uvedení vozidla do pohybu tzv. "Burákovým průhrabem" a podobně. |
Můj první STW vozil kameny, jedna z nich byla prokazatelně 650kg těžká kamenná deska a auto skoro táhlo prdel po zemi, kola mělo do A. A to dost prudkýho kopce, až se divím že to vydržela spojka. Řek bych že tohle teda vliv mělo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tomáš Matyska
Založen: 20.2.2007 Příspěvky: 94 Bydliště: Líně
|
Zaslal: pá duben 25, 2008 3:15 pm Předmět: |
|
|
Sorry za OT,ale kolik má stejšn vlastně užitečnou hmotnost? Dík _________________ Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá duben 25, 2008 5:48 pm Předmět: |
|
|
Tomáš Matyska napsal: | Sorry za OT,ale kolik má stejšn vlastně užitečnou hmotnost? Dík |
Viz zde. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tomáš Matyska
Založen: 20.2.2007 Příspěvky: 94 Bydliště: Líně
|
Zaslal: pá duben 25, 2008 6:39 pm Předmět: |
|
|
Se stydim.Díky _________________ Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: pá duben 25, 2008 7:20 pm Předmět: |
|
|
Já bych to vyjádřil zhruba jako výkon v návodu k Rolls-Royce.
Škoda 1202 užitečná hmotnost - DOSTATEČNÁ.
Alespoň já jsem zatím s Pickupem odvezl vždycky všechno, co jsem se odvézt rozhodl. A nikdo, opakuju nikdo...však víte. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|