Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Terablick
Založen: 16.12.2010 Příspěvky: 28
|
Zaslal: čt prosinec 16, 2010 2:52 pm Předmět: Karburátor TAZ 1500 |
|
|
Zdravím všechny zdejší uživatele . Jsem tady novej, tak snad bude všechno jak má. Snažil jsem se tu informaci najít, ale nenašel (třeba jen neumím hledat).
Mám doma (proč to zapírat, i když to tady asi nebude moc populární) 2 malotraktory domácí výroby s motorama ze 1203. Jeden traktor jsem měl už delší dobu a ten funguje dobře. Druhej jsem koupil hotovej (na předělání), a okamžitě po nastartování jsem měl jasno. Motor KO. Kouří, klepe, olej je šedá slizká hmota, nemá výkon atd. A teď k dotazu:
Potřeboval bych vědět jestli můžu na motor TAZ 1500, kterej tu mám jako jedinej možnej náhradní, použít jednokomorovej karburátor co je na tom původním motoru pravděpodobně z 1203. Nevím jestli je to přímo 1203 nebo dokonce jěště něco staršího (1202, Oktávka a pod.). Oba ty motory maj pětikanálovou hlavu a sací i vejfukový potrubí vypadaj na straně hlavy stejně. Jen 1500 má sání na dvoukomorovej karburátor (ten k němu nemám) a dvě trubky výfuku od paroží. Jde mi o to, jestli teda můžu na ten 1500 dát ten jednokomorák včetně sacího potrubí z tej 1203 (nebo dokonce Oktávky?). Motor pracuje převážně na ruční plyn okolo 2000 otáček nebo méně, a neni potřeba aby nějak zázračně reagoval na změny plynu, nebo "táhl" ve vsokých otáčkách. Je to zkrátka pracovní stroj, takže potřebuju aby v těch nižších šel dobře a měl možnost dodat v případě potřeby maximum kroutícího momentu který v těch otáčkách může poskytnout, ale zároveň měl co možná nejnižší spotřebu (hlavně v době, kdy bude třeba jen "udržovat vyšší otáčky", což je 90% doby chodu motoru. Nežádá se od něj nějakej extra výkon, je to hodně zpřevodovaný.... Jde jen o plynulej chod, startování (i v zimě), hrozící propálení ventilů nebo pístů, klepání atd. Zkrátka jestli to ten karburátor "nakrmí" a jestli se musí nějak přenastavovat (nebo dokonce měnit trysky atd), nebo jestli si ten motor díky většímu objemu nasaje i víc směsi jako celku, a tedy bude chodit normálně tak jak je nastavenej. Mám tu sice jeden dvoukomorovej karburátor z jiný 1203, ale jednak je ve stavu "na vyhození" a jednak jsem někde četl, že pokud se od motoru nežádá chod ve vysokých otáčkách a hladké "přechody", případně extrémní výkon do kopce, může se druhá komora vyřadit, nebo použít právě jednokomorovej karburátor, a klesne tím slušně spotřeba. To se ale týká karburátorů pro shodný objem, a ne ze 1203 na 1500
Předem díky ra rady. |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt prosinec 16, 2010 6:01 pm Předmět: |
|
|
Vono zalezi na tom zda ti bude pasovat parozi na 1500ccm motor, pokud ne, tak budes muset z toho 1200ccm motoru prehodit hlavu, ta tam normalne pasuje. Jednokomorak bezproblemu tu 15 utahne aniz bys musel menit trysky, maximalne mu budes muset pridat na vejsce hladiny, ale ne vzdycky je to potreba. Jeste si dej pozor kolik mas mista v oblasti volejovyho filtru, starej 1203 motor ma filtr na druhy strane. Taky se mrkni na uchyceni setrvacniku. 1202 a prvni 1203 mely 6 der, ty novejsi pak 4. Dale se muze lisit prumer spojky. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Terablick
Založen: 16.12.2010 Příspěvky: 28
|
Zaslal: čt prosinec 16, 2010 6:54 pm Předmět: |
|
|
Spojka by snad měla bejt stejná, ale já to přehodím celý i s lamelou přítlačákem atd. (na mrkev snad bude pasovat). Mám k tomu i převodovku když bude nejhůř, jen bych musel přehodit unašeč kardanu. Olejovej filtr má ta 1500 už klasickej jako moderní auta a je na opačný straně než vejfuk, starter atd... Tam by bejt problém neměl. To sání vypadá na pohled úplně stejně. Musím to poměřit jestli je fakt stejný i rozměrově, ale vypadá že jo. Jinak díky moc za info. Myslel jsem si to, jen jsem si nebyl jistej. Tu hladinu už vím (díky tomuhle foru) jak nastavit (u dvoukomory, ale to bude stejný, ne? Nebo tam je jiná vejška?), kouknu se jaký tam jsou trysky atd a uvidím . |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1252 Bydliště: Desná
|
Zaslal: čt prosinec 16, 2010 7:10 pm Předmět: |
|
|
Spojka u TAZu 1500 může být právě s jiným drážkováním pro 4 stupňovou (hrubé) a 5 stupňovou (jemné) převodovku, ale jsou sehnatelné v obou provedeních. _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Terablick
Založen: 16.12.2010 Příspěvky: 28
|
Zaslal: čt prosinec 16, 2010 7:18 pm Předmět: |
|
|
Aha, tak to jsem nevěděl. Asi teda budu muset použít tu co mám k motoru, protože v traktoru je 4Q a na 1500 je 5Q, takže drážkování bude jiný. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1940 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: čt prosinec 16, 2010 9:19 pm Předmět: |
|
|
vím krysu z propolisu, ale či snad nejni podle mi jednodušší sehnat kadlable motor dvanáctku a vyměnit ho třeba za tle patnáctku, nebo ju vůbec nákýmu pépéčku židnout s vejvarem ? _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Terablick
Založen: 16.12.2010 Příspěvky: 28
|
Zaslal: čt prosinec 16, 2010 9:56 pm Předmět: |
|
|
A česky se to řekne jak? . Ne, ale vážně, víš jak to je.... tenhle už je doma... |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt prosinec 16, 2010 10:03 pm Předmět: |
|
|
Tim, ze ses tu novej tak ti to prelozim: Vymen ten motor s nekym za 1200 a von ti to este doplati, na ten traktor to bohate postaci. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1940 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: čt prosinec 16, 2010 10:29 pm Předmět: |
|
|
ajo...díky Alvo. Přesně jak píše, tak jsem to myslel. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Terablick
Založen: 16.12.2010 Příspěvky: 28
|
Zaslal: čt prosinec 16, 2010 10:33 pm Předmět: |
|
|
Já to pochopil, jen mě pobavil ten slang . Já to ale nechci měnit za 1203... Chtěl jsem TAZ 1500 a dlouho jsem ho sháněl. Mám ho i s převodovkou, tak ho tam vrazim... Když už bych se ho zbavoval, pak jedině výměnou (nebo prodej a následný nákup) za diesela . Ideálně 1,9D nebo TD od PSA (může bejt i jinej objem - spíš menší, klidně i litr, ale naftovej) . Když by někdo měl zájem o výměnu dejte vědět. Podmínkou je komplet motor se vším - jen posadit a jet, tedy i s převodovkou (nejlépe zadohrab), poloosama nebo kardanem, samozřejě čerpadlo, starter, alternátor (ten neni úplně nezbytnej, ale hodil by se origo co tam patří) atd... |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|