Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
dave
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 166 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: po červen 29, 2009 7:06 pm Předmět: [1203] To mi hlava nebere |
|
|
Mám tu jeden kuriózní problém, ale pro š 1203 je každý problém úplně normální. Předem píšu, že rozřešení už znám a teď k věci.
Jedu takhle s 1203 a najednou začne sebou škubat, chvíli jede a chvíli zas ne jako by benzín tekl přerušovaně.Z kopečka a na rovině auto jede normálně, ale do kopce škube a nebo chcípne. Prudké kopce jsem musel vycouvat, snažil jsem se, aby benzín tekl samospádem do motoru, takže pokud někdo potkal couvající š 1203 v serpentinách, tak se nesmí ničemu divit. Ještě podotýkám, že v nádrži bylo tak 20 litrů benzínu (natural) a auto má el.benz.pumpu se zpětným vedením benzínu do nádrže.
Jako první jsem vyměnil el.pumpu, už jsem zažil, že když je v háji, tak dělá právě tohle. Problém nezmizel a tak jsem zkoušel vyjíždět kopec a hledat problém. Při chcípnutí jsem sundal hadičku od karburátoru ze které netekl benzín, ale přitom v odlučovači plynů benzín byl a zpětnou větví se vracel do nádrže, takže jsem vyměnil ten odlučovač plynů a problém nezmizel.Vyřadil jsem z provozu zpětnou větev a přívod benzínu napíchnul přímo na karburátor a auto fungovalo jak má. Zkoušel jsem i místo odlučovače dát odbočku, ale benzín zas proudil jen v přívodním a zpětném vedení.Když jsem zaškrtil hadičku na zpětném vedení, tak pak zas benzín do motoru šel (a připomínám,blblo to jen v kopci). Další co jsem vyměnil, tak nádrž, ale zbytečně, závada nezmizela. Pak už zbývalo jen vyměnit filtr před pumpou, ale závada byla stejně jinde. A zkuste uhádnout čím to bylo
Naposledy upravil dave dne po červen 29, 2009 8:46 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: po červen 29, 2009 7:14 pm Předmět: |
|
|
bylo to rozbité ???? _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: po červen 29, 2009 8:34 pm Předmět: |
|
|
ventilek v karbecu či snad ? _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sestra 4
Založen: 6.7.2008 Příspěvky: 106 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út červen 30, 2009 8:56 am Předmět: |
|
|
Ucpamej odfuk nádrže? _________________ Š 1200 (zatím držící pohromadě) |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: út červen 30, 2009 11:53 am Předmět: |
|
|
Stačí, ak je ten ventilček v blbej polohe |
|
Návrat nahoru |
|
|
dave
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 166 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: út červen 30, 2009 6:06 pm Předmět: |
|
|
Nebudete tomu věřit, ale dělal to benzín Vůbec to nechápu, ale když došel ten původní a já tam načerpal nový, tak problémy ustaly, zatím auto funguje jak má. Píšete o nějakém ventilku, o co jde? A může mi někdo napsat jak funguje ten odlučovač plynů? Celou dobu jsem si myslel, že to odlučuje nějaké ty plyny z benzínu a jako přepad zpět do nádrže, když v karburátoru je dost benzínu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: út červen 30, 2009 6:11 pm Předmět: |
|
|
hmmm benzín , a nebyla v něm kapička vody ?? _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: út červen 30, 2009 7:16 pm Předmět: |
|
|
Ten odlučovač si popísal v celku správne. Slúži jednak na oddelenie paliva v plynnom skupenstve od paliva kvapalného. Plynné spolu s prebytočným kvapalným vracia späť do nádrže, kde sa i ochladí a tým znova skvapalní. Súčasne však zabezpečuje stálu hodnotu pretlaku paliva na výstupe do karburátora (je tam guličkový ventil zapadajúci do vrúbkovaného sedla). Tým chráni ihlový ventil karburátora pred nadmerným pretlakom od čerpadla.
Čo sa týka odvzdušňovacieho ventilku (tzv. rozvodky). Je montovaná v automobiloch, ktoré majú uzáver nádrže skrutkovací - na kľúč, ale neobsahujú ešte tzv. SHED systém, resp. SLOE (systém likvidácie odparených emisií), teda nemajú nádobku s aktívnym uhlím. Približne ide o ročníky 92 - 95. Pôvodné nádrže s bajonetovým uzáverom nemali špeciálne odvzdušnenie. Tento účel zabezpečoval len malý otvor v spomínanom uzávere. Skrutkovacie uzamykateľné uzávery už takýto otvor nemajú, čiže nádrž musí byť odvzdušnená inak. Slúži k tomu nátrubok prispájkovaný v najvyššej časti nádrže. Od neho vedie hadička k odvzdušňovaciemu guličkovému ventilčeku (rozvodke). Táto má za účel zamedziť vytekaniu paliva pri event. prevrátení vozidla cez tento odvzdušňovací systém. Musí byť vždy namontovaná vývodom, ktorý je v osi smerom nahor - inak sa môže stať práve to, že sa prívod vzduchu uzavrie a do motora nepotečie benzín z dôvodu podtlaku v nádrži.
Automobily vyrobené od 02/95 majú systém odvzdušnenia nádrže riešený jeho napojením na SLOE - odvetraním cez nádobku s aktívnym uhlím.
Oba tieto systémy odvzdušnenia nádrže (od r. 92), v porovnaní s odvzdušnením pomocou otvoru v bajonetovom uzávere, majú z bežného užívateľského hľadiska hlavne tú výhodu, že je možné nádrž naplniť skutočne celú - neostávajú v nej pri plnení vzduchové bubliny (netreba na pumpe kmásať s celým autom, aby ste tam strčili ešte dva litre benzínu), ako to bolo u všetkých áut so starým uzáverom. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: st červenec 01, 2009 9:02 am Předmět: |
|
|
Posime, kam tedy jde přetlak z nádobky s aktivním uhlím? Samovolně do atmosféry nebo se odsává podtlakem do sání motoru ? Díky. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: st červenec 01, 2009 3:51 pm Předmět: |
|
|
No... to je jako ona známá příhoda s Jaroslavem Vojtou a americkými kamny co se mohou stěhovat v bytě z místa na místo. "Ale kam de ten kouř ???" _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: čt červenec 02, 2009 7:33 am Předmět: |
|
|
sestra 6 napsal: | Posime, kam tedy jde přetlak z nádobky s aktivním uhlím? Samovolně do atmosféry nebo se odsává podtlakem do sání motoru ? Díky. |
Do sania cez sústavu ventilov (podtlakový a elektromagnetický) - podľa aktuálneho režimu motora a tlakových pomerov v sústave. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dave
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 166 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: pá červenec 03, 2009 9:37 pm Předmět: |
|
|
Tak problémy s autem se vrátily, nedokážu pochopit co je za problém. Stále blbne přívod benzínu do karburátoru, z kopce auto jede jak má, ale do kopce se dusí a někdy i zhasne motor. Zkoušel jsem jezdit s otevřenou nádrží, ale nepomáhá to. Jediné co pomáhá, když auto začne cukat, tak strčím ruku do motoru a zlomím hadičku zpětného vedení benzínu do nádrže, pak se auto chytí a zas jede. Zkusím ještě vyměnit filtr před el.pumpou a pak prohodit hadičku do karburátoru s hadičkou zpětné větve do nádrže. Nechápu co se mohlo stát, auto jezdilo víc jak rok bez problémů a teď dělá tohle. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: pá červenec 03, 2009 10:46 pm Předmět: |
|
|
jo tak filtr ? jooo ? ten papírovej v plstový patroně ?
to by mohlo být ono
něco podobného se mi stalo u ešky sice nemá obtok , ale auto jelo po nastartování normálně cca 3km pak už nešlo na d půl plynu , někdy zdechlo , filtr vypadal čistě a jelikož byl mezi pumpou a karbcem tak ruční pumpování nenaznačovolo že chybí benzín , byla to až ta poslední možnost zkusit ho vyndat , auto? dojezdilo bez něj _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: so červenec 04, 2009 7:12 am Předmět: |
|
|
Davide mám/mal som rovnaký/podobný problém. Pri jazde do kopca mi auto zaškube a nechce ísť - musím podradiť ale aj tak stráca rýchlosť a trhá. A máš pravdu, že je to benzínom. Ale i vodou v ňom. Voda má vyššiu hustotu - drží sa na dne nádrže. Pri jazde do kopca sa preleje do zadnej časti dna nádrže kde je nasávací kôš a pekne si to tak namieri ku motoru. Dal som tam Velfobin a je pokoj. Ja si myslím, že je to v dôsledku abnormálnej vlhkosti vzduchu (aspoň tu u nás je to príšerné a chvíľami sa cítim jak v trópoch). Buď sa mi teda tá vlhkosť vyžráža v nádrži, alebo ju už natankujem na pumpe.
Ak by to nebolo vodou, tak si myslím, že keď by to bolo palivovým filtrom, tak by bol malý prietok paliva a vým pádom by sa do nádrže práve nič nevracalo - všetko by šlo do karburátora.
Každopádne je treba vyskúšať napojiť prívodnú hadicu na odlučovači plynov (od čerpadla) priamo na karburátor a hneď uvidíš či sa to zmenilo. Netreba sa ničoho báť - prvé 1203, do ktorých sa montovalo toto čerpadlo ešte začiatkom 90 - tych rokov ako zvláštna výbava nemali odlučovač a šlo to priamo na karburátor.
Opisuješ, že do karburátora nejde beznzín (pri jazde do kopca). Máš to i fyzicky na 100% skutočne overené? Problémy v závislosti od jazdy do kopca môže robiť karburátor - predovšetkým plaváková komora. Netesný ihlový ventil spôsobí v kopci abnormálne preplavovanie karburátora rovnako ako deravý plavák, alebo zle nastavený plavák. Nečistoty v plavákovej komore môžu robiť problém ochudobnenia zmesi - pri jazde do kopca sa prelejú dozadu k hlavným dýzam. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dave
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 166 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: so červenec 04, 2009 7:48 am Předmět: |
|
|
S tím, že nejde benzín do karburátoru jsem si jistý, v případě cukání jsem odpojil hadičku od karburátoru a vůbec z ní neproudil benzín. Začal proudit až po odpojení hadičky zpětné větve a nebo jejího zlomení. Dneska jedu s tou potvorou pár kilometrů daleko a tak napojím čerpadlo přímo do karburátoru a pokud to bude fungovat bez problémů, tak ještě vyměním ten filtr. Dál pak už nevím, nevím co může zapříčiňovat, že benzín neteče do karburátoru a vrací se hned zpětnou větví do nádrže. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|