Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: ne prosinec 26, 2010 9:02 pm Předmět: |
|
|
No to je taky úžasnej název článku : "Proč akumulátor nedrží proud ve vozidle ?"
Já nevím - ve vozidle můžete držet kočku, nebo malý dítě, v některejch autech se docela drží smrad, ale držet ve vozidle proud ???
Dál hned první věta - "Akumulátor po nabytí" je taky skvělá. To jako kdyby tě zastavili policajti, mrkli pod kapotu a zeptali se "Pane řidiči, jak jste nabyl tenhle akumulátor ? Že vy ste ho někde šluknul ?"
Jinak ovšem, abych mlel trocha k tématu - co se týče vlastních baterek, tak nejlepší zkušenosti mám pochopitelně s Vartama. Do jednoho nejmenovanýho ropáckýho plasťáku sem si na podzim kópil Silvr Dynamit - sice stála skoro dva litry, ale prostě i teď jak bylo -15, tak to mínilo urvat startér. Z hlediska výdrže mám taky velmi dobrý zkušenosti s baterkama Banner - jednu jsem měl dokonce snad deset let, prošla deseti verglama a furt v pohodě startovala. Určitě se vyplatí dát dvě tři stovky navíc oproti nákupu neznačkový baterky v Kauflandu, to je fakt šetření na nepravým místě. Kupodivu neměl jsem moc dobrý zkušenosti s Akumou - měl jsem postupně dvě nový a nevydržely víc jak 4 roky. Mohla to bejt náhoda, ale mě to napříště odradilo. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne prosinec 26, 2010 9:57 pm Předmět: |
|
|
Bacha na to, Bannerky se poslednich nekolik let dost zhorsily, ja s nima mel problemy v Praseti a to sem tam vystridal 3 - jednou sada 2 6 voltovejch a jednou 12V, jedna z tech 6V zakukala po nekolika mesicich a ta 12V zase trpela dost velkym samovybijenim, takze sem to po 4 dnech stani nenastartoval. Tedka tam mam YUASU (nebo jak se to pise) a prisel sem k tomu po zime a bez dobijeni sem to nahodil. Jinak co se tejce neznackovejch baterek, tak jim davam prednost, pac sou levny a vydrzej taky, ve 1203 ji mam tedka 4. sezonu (jednu zimu sem to mel este v ty stary) a to s tim jezdim v podstate denodenne a startuju to rovnou na plyn, takze si prece jenom vickrat votoci nez na benzin. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: ne prosinec 26, 2010 11:24 pm Předmět: |
|
|
jj šetřit na baterce se nevyplácí
ale spoustě lidí se to může porád říkat a stejně se nepoučej a pak porád votravujou že jim to nedobíjí je to furt vybitý atd atd ....
a stejně se z toho nepoučej a ještě se vytahujou jak koupili levnou baterku ..........atd ...
no prostě : bav se s volem vo sobotě .......
já přišel do autodílů a řekl jsem mu : chci baterku 50-60Ah , ale žádnou z těch co máte tady , chci nějakou značku bosch , afa , varta ...... přivezl mi bateria 55 Ah mám ji už 5let a nějakej den k tomu nejdřív ve120 a pak střídala škatule , dobíjel jsem ji cca 4x protože jsem ji vybil rádiem a svícením , někdy na podzim jsem ji chtěl dobít ale nic nechtěla , měl jsem pocit že potřebuje spíš by to chtělo vyčistit startér , jezdím denně ale spíš jen kousky , letos zatím nejnižší teplota -20 _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
ritchie adept na RCG
Založen: 6.5.2009 Příspěvky: 273 Bydliště: Kladno
|
Zaslal: po září 19, 2011 8:22 pm Předmět: |
|
|
Může mě někdo poradit proč troska málo dobíjí ,když jsem vyměnil dobíjecí relé? Dal jsem tam to elektronické-š 120 místo kontaktového. Dobíjí to až při zvýšených otáčkách asi 1 500 a výš.
Když zapnu klíček při vypnutém motoru tak i ta kontrolka dobíjení svítí slaběji než před výměnou relátka.
Altik je tam neznámých hodnot,asi ze š 100. Můžou znalci elektrily poradit? Díky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po září 19, 2011 8:27 pm Předmět: |
|
|
Propoj kostru regulatoru s kostrou auta, pres ty gumovy podlozky to moc nevodi. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
ritchie adept na RCG
Založen: 6.5.2009 Příspěvky: 273 Bydliště: Kladno
|
Zaslal: po září 19, 2011 8:39 pm Předmět: |
|
|
To moje elektronický relé gumový kroužky nemá ,ale je pravda že jsem kostřící drát ze 4 kontaktu držel rukou přimáčklý k palubce. Že by pro to? |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po září 19, 2011 9:23 pm Předmět: |
|
|
Budto todle, nebo je v hajzlu ten regulator. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: po září 19, 2011 9:32 pm Předmět: |
|
|
nemusí bejt v hazlu někdy to chce vyzkoušet relátek víc _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
ritchie adept na RCG
Založen: 6.5.2009 Příspěvky: 273 Bydliště: Kladno
|
Zaslal: po září 19, 2011 9:35 pm Předmět: |
|
|
To relátko je nový. A na to starý baňatý to dobílelo normálně,tak nevim. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: út září 20, 2011 7:17 am Předmět: |
|
|
Podle mě u elektronického regulátoru z principu věci jsou dva stavy - funguje/nefunguje, pokavad teda není nějaká zjehněná zenerka, či kerej brajgl to tam má na starosti. Ale za normálních okolností má regulační parametry nastavený napevno a provozem se nijak neměníjou. Spíš bych to fakt viděl na špatný propojení a přechoďák.
Ještě mě napadla taková hovadina - určitě se bavíme o altíku a ne o dynamu, žejo ? To já jen krz tu zmínku o hundrtce (měla altík tuším až někdy od roku 73 nebo 74)... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: út září 20, 2011 10:38 am Předmět: |
|
|
no právě že to má hodnoty napevno ,
všechno má nějaký tolerance ,
u š120 jsem měni l 4x z toho 2 nový , nejlepší bylo starý co vypadalo že je na vyhození
nedobíjí ti to jak ? svítí ti kontrolka ? nebo se ti nedobije baterka - je stále vybitá _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
ritchie adept na RCG
Založen: 6.5.2009 Příspěvky: 273 Bydliště: Kladno
|
Zaslal: út září 20, 2011 7:23 pm Předmět: |
|
|
Díky všem za názory.
Objasním situaci: To baňatý kontaktový relé tam je leta a dobíjelo normálně. Ale dost se hřeje a jak jsem tam chmátral,jsem si i spálil ruku. Tak jsem se lekl a říkám si dám radši nový co mám v záloze-to elektronický.
Po zapojení zjištuju,že kontrolka zhasíná až od 1500 ot. a výš.
Estli neni teda slabý altik z hudrtky.
Lze ty relatka zaměňovat? |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: út září 20, 2011 9:03 pm Předmět: |
|
|
já bych tam asi mrsknul nákej altík z fáčka či feldy, co má regulátor už vevnitř a bylo by. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: út září 20, 2011 9:35 pm Předmět: |
|
|
fa / fel nejni žádnej zázrak , je to vlastně úplně to samý jen to malinko jinak vypadá , u škatule (r94) je fa už z výroby , po startu to musím prošlápnout nad 2000ot aby začal dobíjet jináč mi to chcípne páč nedrží sepnutý bezp relé
zkus jiný altík je možný že má v háji nějakou diodu _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: út září 20, 2011 9:39 pm Předmět: |
|
|
Skutečně nevim, já myslim, že 55, resp 70 Ah je poměrně znát. Měl jsem to ve Škodce a v pohodě to bylo. A ne dobíjení je to dost znát. Vono takovej maják dost žere... _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|