Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: út červen 09, 2009 5:35 pm Předmět: Dobíjanie |
|
|
Zdravím Vás. Vyskytol sa mi zvláštny problém (aspoň pre mňa zvláštny, pretože som sa s ním ešte nestretol...)
Ten problém sa prejavuje tým spôsobom, že mi to vôbec nedobíja OD cca 3500 ot/min. Pri nižších otáčkach je to ok. Kontrolné svetlo však nesignalizuje žiadnu závadu.
Nabíjacia súprava v mojej starej 1203ke je zložená z alternátora 42 A a polovodičového regulátora PAL (analogická s Vašimi "obľúbenými zadomotormi" typu 120 ;o)
Najskôr to bude asi v problém v regulátore. Možno prerazená dióda, tranzistor... Problém je tiež v tom, že ich mám niekoľko, ale na chalupe (čo je cca 40 km ďaleko) a potrebujem s tým ešte cez týždeň chodiť do práce no neviem, či to bude možné. Kontroloval som jednotlivé elektrické spoje - výsledok žiaden.
V reále sa s tým dá jazdiť tak do 75 km/h, potom to už blbne.
Stretli ste sa s niečim podobným? Vopred vďaka za Vaše reakcie |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út červen 09, 2009 9:25 pm Předmět: |
|
|
Pokud je to zavisly na votackach, nebude problem v regulatoru, ale v alternatoru, pac se pri vyssich votackach uplatnuje indukcnost vinuti. Vyapada to na prosvihlou diodu v altiku. Ja osobne bych vymenil alternator pokud mas jinej, s vymenou diod je dost sraniho. Nez to vopravis tak s tim klidne jezdi, jenom vobcas zkontroluj napeti na baterce, melo by bejt v klidu vetsi jak 12,5V, kratce po jizde cca 12,8, to svedci vo tom, ze je jakz takz nabita. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: st červen 10, 2009 9:28 pm Předmět: |
|
|
Ahá A ktorá z tých diód by to mahla podľa Teba byť. Hlavná (kladná, či záp.), pomocná, či tá malá - tuším tlmiaca sa volá... Nejde mi však do hlavy prečo by tá kontrolka nesignalizovala závadu?
Dnes som sa to snažil i merať, no chcelo by to analógový merák a mám len digi. Napätie pri zvyšovaní otáčok sa chová štandardne do cca 3500 ot/min, potom nachvilinku (niekedy to ten merák ani nezaznamená) stúpne na cca 16,5 V pričom následne to klesne na cca 11,8 V (merané pri zapnutých tlmených svetlách, nakoľko u nás už podliehame tiež celoročnému svieteniu). Ak sú svetla vypnuté, tak napätie je ako napätie na baterke ihneď odstavenej od nabíjania - ako po vypnutí motora (cca 13 V). Pri poklese otáčok motora začne opäť skokom nabíjať a je to v norme. |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt červen 11, 2009 4:57 pm Předmět: |
|
|
hale, pokud to pred tim poklesem takle vylitne, tak to navopak vypada na ten regulator, kerej nabudi rotor alternatoru naplno, pak zjisti, ze udelal kravinu a vypne se. Kazdopadne bych tedle problem resil vymenou metodou obojiho. Pak si v klidu muzes rozebrat alternator a pisknout si diody, zkotrolovat uhliky atd. Tech regulatoru je dost, proto bych se ho ani nesnazil vopravovat. maximalne zkontroluj stav tistaku, zejmena u toho vykonovyho tranzistoru, kerej je este pridelanej na chladici muze vlivem tepelny roztaznosti dojit k vytrzeni nozicek z plosnaku a to vetsinou staci proletovat. Kdyz uz to budes mit rozebrany, tak muzes proletovat ty spoje vsechny. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: čt červen 11, 2009 6:18 pm Předmět: |
|
|
Vďaka za odpoveď Ten výkyv napätia (do 17V) je tak krátkodobý, že to na kontrolkách (tých ostatných) nie je vidieť, len ten merák to niekedy nachvilinku zobrazí.
Regulátorov mám niekoľko, ale alternátor k okamžitej aplikácii nemám. Len jeden, ktorému treba vymeniť ložiská, uhlíky a celkovo ho skontrolovať, vyčistiť... Tak skúsim vymeniť ten regulátor a uvidím - zatiaľ sa mi to nezhoršuje (klop klop klop;o) , tak snáď to už nejak doklepem... |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt červen 11, 2009 7:12 pm Předmět: |
|
|
Tak to mas dobry, ze mas aspon cim jezdit, narozdil vode me, u posledniho pojizdnyho auta sem vylagroval motor a pan tovarnik se s par drobnostma na Ocelotu sere uz 3 tejden. Hale a co ten druhej tovarnik, ten je taky takle pomalej? _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: čt červen 11, 2009 7:43 pm Předmět: |
|
|
Tak mne auto síce komplet nerobil. Ale keď som potreboval nejaké drobnosti ako vystriekanie dutín (myslím samozrejme tých na aute;o)), tak mi to urobil na počkanie a snažil sa mi všemožne výjsť v ústrety - v tomto smere to je skutočne jednanie na úrovni.
Každopádne je veľká škoda, že sa rozišli, myslím, že sa mohli v mnohých oblastiach fajn dopĺňať. No z jeho zamestnancov som si dokázal normálne pokecať akurát s jedným, ostatní mali voči mne akúsi averziu - neviem prečo. Vôbec už keď videli 1203, tak sa im ježili vlasy - oni to tam robia už len pomimo. V tomto ohľade mi sú Romanovi ľudia omnoho viac sympatickí. Čo do prístupu k práci asi veľké rozdiely však nebudú. U Matějku mi cca pred piatimi rokmi menili pedálovú podlahu (údajne nejaký externý klampiar). A ten mi to tak zmršil, že mal šťastie, že sme sa minuli - bol by som mu ruky polámal. Práca odfláknutá 10x viac, akoby to robil ožralý ukrajinec, celé auto zasvinené od prachu z flexy, odstrihnutá koženka vzduchového tunela vo výške cca 5cm nad podlahou (a tým ma nasral najviac - vždy na tohto odborníka pri pohľade na ňu spomínam, pretože bola krásna - zachovalá a takú už nezoženiem nikde). No a úplne ma vtedy dorazilo, že mi to ani nedokončil - do auta nevložil to čo tam bolo (izolačnú vložku pod gumu ani vratnú pružinu na pedál akcelerátora - mohol som sa diviť, že mám nejaký vysoký voľnobeh). Proste DES A HRÚZA!! To ma vtedy dosť sklamalo... Ale počas opravy som dostal náhradné vozidlo "Barču" s vyskakujúcou jednotkou a vibrujúcim kardanom, ale inak šla super - bol som s ňou kade tade aj v Poľsku Vôbec mu to nevadilo a myslím, že by ju požičal i na dlhšie obdobie...
A čo Ti tam Roman toľko opravuje? Koróziu? Dúfam, že prídeš na zraz a pokecáme... |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt červen 11, 2009 8:30 pm Předmět: |
|
|
No par drobnosti to jenom je, veslo se to na A4 a este tam tak 2cm dole zbylo. Hale kdy je ten sraz, Roman mi naznacoval, ze by mel bejt za 14 dni. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: čt červen 11, 2009 8:54 pm Předmět: |
|
|
No tak to nie je až tak strašné
Ku mne sa dostala neoficiálna (ale veľmi pravdepodobná) informácia, že zraz bude posledný augustový/srpnový víkend: 28. - 30.8. a tentoraz v Bystrom u Dobrušky (tuším je to okres Rychnov nad Knežnou, resp. nie je to ďaleko od seba. Od Rychnova smerom na Solnicu a ďalej až do Orlických hôr... Pražáci asi smer Hradec a potom na Nové Město n. Metují, tiež by to nemalo byť ďaleko od seba. Párkrát už tam zraz bol, ale potom sa nejak povadili s výčapným a povedalo sa, že tam už zraz nikdy nebude. Tak som sám prekvapený... |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt červen 11, 2009 10:05 pm Předmět: |
|
|
Tak to jo, ja sem asi spatne pochopil todle: sraz bude poslední víkend - Bystré v Orlických Horách u Dobrušky - teď jsem
se vrátil z jednání - budu Vás informovat - vydrž - ahoj Roman _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: pá červen 12, 2009 7:09 am Předmět: |
|
|
No, tak to rači neříkejte nahlas před bobihou a tomihou _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá červen 12, 2009 12:51 pm Předmět: |
|
|
No jo, je to az v srpnu a rikam to hooodne potichu. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: po červen 15, 2009 7:56 am Předmět: |
|
|
Tak výmena regulátora nepomohla - robí to to isté Žeby teda jedna z pomocných diód alternátora? |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po červen 15, 2009 4:57 pm Předmět: |
|
|
Hale, je to mozny. Ty pomocny diody krmi elektroniku regulatoru a jestli z toho leze naka stridavina vznikla spatnym usmernenim napeti, tak to ten regulator muze vovlivnovat. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: čt červen 18, 2009 5:32 pm Předmět: |
|
|
posime já tě prosím , sím nevíš na co to je ??? je to relé vedle ruční brzdy na spodní desce palubky , vede do něj napájení od "15" přes vlastní pojistku na kablíku před ním a až za ní je kabel k el čerpadlu .
relé nemá s čerpadlem nic společného ( po vytažení relátka jde do čerpadla stále proud) není ani na světla , mlhovky ,
není to dodělávané , je to v origo svazku _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|