Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Lukas
Založen: 3.1.2009 Příspěvky: 3
|
Zaslal: po leden 05, 2009 5:58 pm Předmět: [neurčeno] neznamy motor |
|
|
ahoj vsici mam dotaz asi hloupej ale nemuzu na to prijit.mam doma motor ma na boku olejovej filtr jako 120 sroubovanej ne starou filcovou vlozku.clovek od ktereho jsem ho ziskal tvrdi ze je to 1500 ale dnes jsem sundal hlavu a vrtani to ma 72mm a to at ctu je v dokumentaci 1203 jak to teda je nebo je snad jinej zdvih?diki vsem za odpoved a za radu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: po leden 05, 2009 7:04 pm Předmět: |
|
|
Motor 1500 má rovnaké vŕtanie ako motor 1200, teda 72mm. Tak ako ste napísali - zdvihový objem je u motorov 1500 zvýšený dlhším zdvihom piesta - 88mm. Pre úplnosť dodám, že motor 1200 má zdvih 75mm.
Je však často problém s istotou podľa vonkajších znakov rozoznať, či ide o motor 1200, alebo 1500, pretože sa ich vyrábalo viacero modifikácií a niektoré sú si veľmi podoné. K tomu nám síce môže napomôcť výrobné číslo motora, číslo vyrazené na karburátore, farebné označenie hlavy valcov, typ spojky atď; avšak pri kúpe motora od ruky človek nikdy nemá záruku, či je v ňom skutočne všetko to, čo tam má byť.
Najspoľahlivejšie je odmerať si zdvih napr. po demontáži spodného veka - vane, alebo ak už máte dole hlavu, tak to odmerať zvrchu a pre istotu si poistiť vložky proti posunutiu pri event. pretáčaní kľukového hriadeľa, keď je to treba (ak je piest v medzipolohe medzi úvratmi). Pre takéto kontroly je lepšie nastaviť rysku na remenici kľukového hriadeľa oproti značke "0" a hlavu demontovať až následne. Potom hĺbka piesta vo vložke je rovná zdvihu |
|
Návrat nahoru |
|
|
dave
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 166 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: út leden 13, 2009 6:46 pm Předmět: |
|
|
Já bych to zkrátil, na patnáctkovém motoru by výrobní číslo mělo začínat *14 ......... a pokud má svíčky, tak by měly mít dlouhý závit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: pá březen 13, 2009 12:30 pm Předmět: |
|
|
Dovolím si oživit tudlenc větev. Pánové troskaři, existuje nějaký přehled sérií motorů 1203 podle čísel ?
Dostal se mi do rukou motor neznámého data výroby, stavu a objemu. Olejový filtr klasický starý filcový, dekl ventilů se "zadním" prolisem jakoby na druhou olejovou zátku (nevím ale, jestli originál), osazený klasickými Oktávkovými parohy s 32BS. Více detailů budu vidět dnes za světla. Výrobní číslo začínající 353XXX, čiže Š4XX ani oktáva ani STW to nevypadá ... |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: pá březen 13, 2009 6:12 pm Předmět: |
|
|
Podle čísla to podle mě bude z wartburga. Odpovídalo by tomu i to víko ventilů a olejová zátka _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: pá březen 13, 2009 11:31 pm Předmět: |
|
|
Tak to mě napadlo taky i když vím, že 353 žádnou zátku na olej neměla. Zato 9tistovka měla hned tři zespoda, aby se daly vypustit ty olejobenzínové sr..ky. Mám dojem, že nás Předseda brzy zkrumpne? _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so březen 14, 2009 11:00 am Předmět: |
|
|
ZKRUMP! |
|
Návrat nahoru |
|
|
HonzaV
Založen: 11.1.2007 Příspěvky: 68 Bydliště: Vrchlabí
|
Zaslal: po březen 16, 2009 9:35 am Předmět: |
|
|
Jestli jsem to pochopil dobře, jedná se o klasický motor typu 1202, který má filtr ne na straně rozdělovače jako novější 1203, ale na původním místě pod parožím + je tam příruba a na ní baňka pro filtr alá Š100-120 bez pnoprůtoku. Toto jsem již viděl několikrát. Nebo to je jinak? |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: po březen 16, 2009 9:45 am Předmět: |
|
|
Téměř : )
Motor má klasický filcový filtr jako Oktávka a to bez jakýchkoli úprav. Tzn. naboku pod parohama, víko se 4 šrouby, z toho jeden větší + "čudl uprostřed", na plošce vyražené číslo. Parohy + karbec jsou z Oktávky, ale víko ventilů a celé těleso vodní pumpy je 1203. Řemenice je úzká, bez ozubce pro kliku. Olejová vana je klasická plechová alá oktávka.
V dohledné době bych měl sundávat štít spojky, takže uvidím na kolika šroubech drží setrvák. Podle všeho to vypadá na starší 1221 motor z 1203, který chvíli běhal v Oktávce. Případně ve Wartburgu . ) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tomáš Matyska
Založen: 20.2.2007 Příspěvky: 94 Bydliště: Líně
|
Zaslal: út březen 31, 2009 5:16 pm Předmět: |
|
|
To bude nějakej bastl.Co dům dal to na sebe namlátíme a vono to pojede . _________________ Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út březen 31, 2009 7:47 pm Předmět: |
|
|
To neva, účel světí prostředky a hlavně že to drandí. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: út březen 31, 2009 8:11 pm Předmět: |
|
|
Tak tak, navíc pán jej původně koupil na traktor obecný kutilem spáchaný ... takže asi tak. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: út březen 31, 2009 8:50 pm Předmět: |
|
|
Já vím, že se to tle nesmí, ale VÝJIMEČNĚ...
Svého času, když sem měl zhruba před patnáctima letama jistý vůz, kterej má o jedny dveře míň, polovinu válců i taktů a zároveň dvojnásobnou nosnost oproti vozu Škoda 1202, tak sem jezdil na alternativní pohon ve formě technického beneli, a se mi povedlo jednou chróchnót ložisko na klice způsobem poměrně destruktivním a spodek skříně byl ku oďu. Tak jsem vykrtl onen motůrek ven (u onoho vozu to jde levou rukou pod kolenem, protože váží třicet kilo) a začal jednat. V místním pohostinství jsem sehnal za tři kila motor jiný, který měl naopak stržené vinty nahoru na válce. Tak jakože udělám ze dvou zmutlejch motorů jeden epesní. Jenže ten můj původní byl rok 1990 a ten co sem sehnal rok 1968. Když jsem to začal skládat, tak jsem najednou zjistil, že sice je to rozměrově zcela stejné, ale že na jednom kusu jsou třeba jakési kanálky, které by na tom původním druhém kusu dále logicky pokračují, ale na tom mém nikolivěk a podobně
Tenkrát ještě nebyly takovéty silikóny a podobné brajgle a tudíž jsem zakoupil za 9,50 Kčs plechovičku s hrdým nápisem "HERMETIK", což byl znigadamplej supersliz mimozemskýho původu, tu celou naplácal na obě styčné plochy, všechno sešrouboval a vhnětl zpět - a pak s tím vším zcela ANNAH jezdil zhruba 20000 km...
Když na to dneska vzpomínám, a hlavně na to, že jsem tehdá měl jedny kombinačky, dva šroubováky a stoletou gola sadu - a celý sem to dělal u babky na dvorku, vůbec se mi to nechce věřit. Žádný měrky, žádný stahováky, žádný multimetry, žádný hevery, žádný Cočka, žádný manuály, žádný internety, žádný debilní kecy vylitejch palicí... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: út březen 31, 2009 9:59 pm Předmět: |
|
|
Zapoměl si, místo momenťáku lešenářská trubka. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tomáš Matyska
Založen: 20.2.2007 Příspěvky: 94 Bydliště: Líně
|
Zaslal: st duben 01, 2009 3:10 pm Předmět: |
|
|
Místo měrky na svíčky list do pilky na želízko,místo rezevrního klínovýho řemene silonky a takhle by se dalo pokračovat do nekonečna.
Ale dneska je doba jiná.Pilky na železo už nejsou 0,7mm,ale 0,6 a silonky už by taky nemusely vydržet tolik
Sorry za OT _________________ Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|