Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: st prosinec 10, 2008 9:29 pm Předmět: |
|
|
Vozy od roku 74 do roku 80 mali jednookruhové brzdy s jedným posiľňovačom "T603" umiestneným v ľavom prednom rohu pod vozom. Od neho šla brzdová kvapalina na všetky kolesá rovnako, bez akýchkoľvek obmedzovacích a záťažových regulátorov. Nesúmernosť brzdového účinku by teda nemali spôsobovať iné faktory, ako u iných áut
Ja by som najprv skontroloval mechanickú časť bŕzd - hlavne nastavenie excentrov čeľustí, stav a akosť obložení. Veľké problémy narobí obloženie, ktoré bolo navlhnuté brzdovou kvapalinou, alebo mastnotou. Potom skontrolovať hydrauliku - či nie je niekde prehnutá, zaškrtená rúrka. Stáva sa i že sa po rokoch vznútra naleptá hadica a môže pôsobiť ako spätný ventil - to sa však zvyčajne prejavuje tak, že koleso pomaly odbrzdí - teda v opačnom smere toku kvapaliny, keď tlak vyvoláva iba ťah pružín čelustí, ktorý je samozrejme menší, než tlak pri brzdení. No a samozrejme pohyblivosť piestov vo valcoch je tiež dôležitá |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kounect
Založen: 17.3.2008 Příspěvky: 244 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: pá srpen 21, 2009 5:32 pm Předmět: |
|
|
Když jsme tady u toho, prosím o rychlý postřeh, zítra se na to vrhnu a v Pondělí musí projít abych mohl do Kaplice...
dostal jsem dneska padáka na STK - brzdy.
Levé přední je o 30-60% horší než PP. Zkontroluju obložení a excentry.
Levé zadní je horší o více než 70% než PZ.
Na ruční brzdu brzdí pouze PZ.
Na levém zkontroluju obložení a excentry.
Můžu čekat ještě nějakou jinou past? Chápu že případně okruhy jsou křížem = toto by měla být záležitost mechanického rázu ( ne posilovač apod. ) když jedna strana brzdí ok a druhá nok.
Zadek se dá rozebrat bez stahováku jako 1202?
Díky za postřehy _________________ 1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kounect
Založen: 17.3.2008 Příspěvky: 244 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: po srpen 24, 2009 12:52 pm Předmět: |
|
|
Tak sice bez postrehu, ale i presto jsem si s tim o vikendu pohral a dneska rano uz prosla 1203 bez ztraty kyticky. Ze pry uz davno nevidel tak dobre brzdici trosku. No jestli to nebude tim, ze ji tam maji ulozenou jako "stara dama" a nevideli ji tam uz davno jako takovou _________________ 1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JČ29
Založen: 3.12.2008 Příspěvky: 45 Bydliště: Praha 7
|
Zaslal: st září 02, 2009 1:56 pm Předmět: Hlavní brzdový válec pro jednookruhový systém |
|
|
Měl bych dotaz. Možná vhodný pro Posima. Tekl či vytekl nám hl. spojkový válec, že v nádržce bylo vidět dno. Najednou nešlo vůbec řadit. Na Bělohorské ho měli. Po telefonu mi sdělili, že mají i hl. brzdový. Syn měl chuť vyměnit oba válce. Jenže se v prodejně ukázalo, že mají jen hl. spojkový, který se čímsi líší od hl. brzdového. Že lze ho upravit. Tak to neřešil. V Katalogu náhr. dílů vydání 1978-1979-1980 se na str. 213 píše pro 1* a 7*, že ta * znamená toto: Odlišné pro hlavní válec brzdy - platí do prosince 1979. Naše troska je z r. 1979, takže O.K. Je to jednookruhový systém. Obě půlprasátka na každém předním kole jsou propojena trubičkou vzhledu kramle. Díl 1 je hl. spojk. válec, 1* je hl. válec brzd. Ta věc číslo 7* na str. 213 je ,,manžeta". Je v útrobách válce hned na jeho konci tam, kde se připojuje trubička výstupní a v příp. hl. brzd. válce i spínač brzd. světel.
DOTAZ: U kterého verku (u hl. spojk. válce nebo u hl. brzd. válce) ta manžeta má být či nebýt? Může mi také sice někdo říct, tak se do toho starýho vyhozeného kusu podívej. Jenže ten zůstal ve stodole 120 km od Prahy. Nový hl. spojk. válec je už úspěšně namontován a fachá bez bryndání žluté brzdovky. Do toho nepolezu. Na příp. montáž hl. brzd. válce by tehdy ani nebyl čas. Zatím drží. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kadlátko
Založen: 28.12.2006 Příspěvky: 373 Bydliště: Libušín u Kladna
|
Zaslal: so září 05, 2009 6:54 am Předmět: |
|
|
spojkovej válec z důvodu velkýho průtoku kapaliny nemá takzvanej zpětnej ventil kterej udržuje brzdovku u jednookruhovek pod mírnym tlakem aby byl pedál tzv. tvrdej, takže když máš spojkovej místo brzdovýho tak to sice brzdí ale má to obrovskej mrtvej krok. a když dáš brzdovej místo spojkovýho tak se ti spojka vrací pomalu a ložisko je porád u pacek páč ta malá pružina co tahá táhlo od spojkovýho ložiska ten ventil nepřetlačí _________________ brrrrhhhh a brhhhhhh ,ííííííííííííííí a stojim vo kus dál |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: so září 05, 2009 9:36 am Předmět: |
|
|
zpětné ventily se dají řešit
pokud tam je a nepotřebujeme ho stačí demontovat matici a vyndat pružinu s gumičkou
potřebujeme li a není tam dá se namundit favoriťáckej _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne září 06, 2009 6:00 pm Předmět: |
|
|
Staci tam pridat uplne nakonec valce gumicku o prumeru 19mm a ratit tam zpatky puvodni streva. Tadle uprava ale nesmi bejt u kotoucovejch brzd. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
JČ29
Založen: 3.12.2008 Příspěvky: 45 Bydliště: Praha 7
|
Zaslal: st září 23, 2009 2:02 pm Předmět: Hl. spojkový a hl. brzdový válec Š1203 popř. Octavie |
|
|
Dík za rady. Namontován nový hl. spojkový válec pro Š1203 z Bělohorské 142. O.K. Vskutku ve starém spojkovém vyteklém chybí oproti brzdovému jedna gumová manžeta skoro na konci, ale je o průměru 22 mm. Co se ve starém hl. spojkovém podělalo? Na konci pístu blízko k tyči od pedálu a k natrhnuté prachovce, takže přísun prachu je zaručen, se roztrhla gumička nasazená na výstupek/osazení na pístu pomocí mosazného kroužku. To je asi slabé místo těchto válců. (Viz níže.) Gumičku mám, ale jak ji nasadit? V dílenské příčurce je návod s radami o nasazování s 2 vysoustružených pomůckami. To je sice hezké, ale soustruh nemám a ani někoho k tomu. Protože kluk zakoupil už v srpnu ještě jeden nový, kdyby se podělal i hl. brzdový, otevřeli jsme ho. A ejhle, ten uvnitř vypadá poněkud jinak. Na konci není závěrečný kus - ,,narážka/dorážka" poblíž otvoru pro spínač brzd. světel (nemám teď seznam dílů u sebe, takže si nemapatuji jeho pojmenování), který je tam trochu nalisován. Právě v hl. brzd. válci Octavie je vlisován nevyndavatelně. Na konci je v novém verku gumový prstenec. Útroby v řadě za pístem jsou trochu jiné. Poblíž té koncové gumičky je např. vyndavatelný jakýsi cedníček. No budiž, když to premává...
Jenže 11.9. syn vyjel s Octávií po Praze a sešlo se toho pak dost. Utržená zástěrka za LZ kolem, motor, že netáhne-svíčka jím vyčištěna a naohnuta elektroda-O.K., spojka prokluzuje, prý to dotáhneme šroubem zespoda. Ale hlavně po dojezdu k baráku vytekl hl. brzd. válec. Stejná gumička na pístu. Vytáhl jsem náhradní píst ze syslátů a ejhle zase změna. Náhradní kus nemá kolíkem nalisovaný ventil na zadní části (mezikruží s caplíkem k nalisování), jako je ten v Octavii. Syslát je podobný jako v Š1203. Takže jsme si nechali přivézt ze stodoly z jihu Čech odložený vrak hl. spojkový válec z Š1203 a do hl. brzd. válce pro Octavii se tak dodal ventil-mezikruží (jako podložka vypadající) o tl. 0,2 mm a průměru skoro 22 mm a vnitř. otvoru asi 12 nebo 13 mm (tento rozměr změřen, ale zase si to teď nepamatuji). Zatím nenamontováno do Octavie.
Takže písty navíc budou, ale nevím, jak namontovat gumičky na ně. Vysoustružené pomůcky či někdo má nějakou radu? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pipos obecní násoska
Založen: 3.1.2007 Příspěvky: 84 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st září 23, 2009 3:06 pm Předmět: |
|
|
K těm pístkům s mosazným kroužkem: Zkoušel jsem to několikrát a neúspěšně nasadit, šroubováčky, dokonce jsem to zkoušel tak že jsem gumičku stáhl nití a zkoušel kroužek nasadit, ale nikdy se mi to nepovedlo. On se často prošoupe a přetrhne. Ale měl jsem doma novou pumpu o průměru 22 mm která měla pístek tvarově stejný, ale gumička tam byla nasazena bez kroužku v drážce. Nevím kde jsem k ní přišel, možná to jde koupit někde jako díl, ale všude prodávají jen celé pumpy. Kdyby jste se k tomu někdo dostal byl bych rád za informaci. _________________ Já mám žízeň že mi to auto už nejede ani do kopce |
|
Návrat nahoru |
|
|
HonzaV
Založen: 11.1.2007 Příspěvky: 68 Bydliště: Vrchlabí
|
Zaslal: čt září 24, 2009 8:01 am Předmět: |
|
|
Heleďte, můj názor je takovej, že experimentovat s HBV u jednookruhového systému se moc nevyplácí. Vím, že to stojí prachy dát nový válec (ale ne svět - většinou 400-500,-), ale určitě bych nerozebíral a nekombinoval starý válce a součástky. Vždy kupuji zásadně nový, pouze přidám onu gumičku na konci - pozor na směr!, pokud se nepletu, tak popis na gumičce má směřovat k připojovacímu závitu/výstupu z HBV. Nikdy jsem neměl další problém.
Jinak do veteránů, se kterými se jezdí málo nedávám brzd. kapalinu, ale "silikonový olej" určený pro brzdy - pozor, v Evropě neschváleno, na západě to do veteránů dává skoro každý, podmínkou je, že auto nesmí mít ABS a systém musí být kompletně zbaven původní kapaliny - dělám to vždy po kompl. výměně brzd. systému. Nevýhoda: vyšší cena - u nás katastrofa, kupuji v DE (možno se podívat na http://www.mike-sander.de/),delší čas na odvzdušnění; výhoda: nikdy nezarezaví válečky ani při odstávkách přes zimu, neníčí se gumové součásti, neabsorbuje vodu, nemusí se nikdy měnit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: čt září 24, 2009 8:49 am Předmět: |
|
|
Tak ono stačí levnější řešení. Na veterány používat brzdovku, která tam patří, tedy červenou, že _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: čt září 24, 2009 10:45 am Předmět: |
|
|
Byls rychlejší, mám tu samou zkušenost, Sedan po 15-ti letech na špalkách šel zabrzdit díky červené brzdovce napoprvé a to měl plný kufr těžkých syslátů, např. 3 brzdové bubny, všechny pákové tlumiče, 3 dynama a 1 startér, rezerva, hevery atd. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
HonzaV
Založen: 11.1.2007 Příspěvky: 68 Bydliště: Vrchlabí
|
Zaslal: čt září 24, 2009 10:47 am Předmět: |
|
|
Nevím proč, ale u F600D nám červená brzdovka pořád žrala gumičky. Asi nebyla pro Itala dost dobrá ... . |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: čt září 24, 2009 11:21 am Předmět: |
|
|
Záleží na směsi, moderní gumičky a zejména nové brzdové hadice (!) většinou červenou brzdovku nesnáší - rozleptává je. Při výměně gumových dílů je třeba si na to dát pozor. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: ne listopad 28, 2010 9:50 pm Předmět: |
|
|
vrazím to sem
ví někdo jak jsou dělaný na šítu brzdy excentry štelování peken ???
je tam matice a roztemovanej konec dříku
nebo je zploštělý dřík ??? _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|