Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
daelim
Založen: 1.7.2008 Příspěvky: 46
|
Zaslal: po červenec 21, 2008 5:32 pm Předmět: chyba v elektrike |
|
|
Zdar priaznivci peknych aut.Mam problem so svojou Taz 1203 1500cm2.Zase nestartuje.Ked zapnem klucik tak len cuka starter.Ked ho skusam nastartovat napriamo so spojenymi kontaktami tak ide.Blbnu mi pritom smerovky.Ked dam smerovku dolava tak mi blika aj kontrolka rucnej brzdy a pritom tam ani nie je spinac.aj motor trosku trhá a rucicka teploty motora zvikava poskakovat.Stalo sa to z nicoho nic.Proste seria poruch.Obcas je vsetko Ok a obcas nie.Uz som si zohnal aj schemu od p. POSIMa za co mu pekne dakujem ale neviem najst poruchu.Ked ho necham trosku par dni odstat tak je zase vsetko ok.Najprv som si myslel ze to je zle ukostreny motor,ale ten je ok.Ja uz fakt neviem.
Aha a este jedna vec.Zozadu na poistkovej skrinke z lava je taka krabicka,naco to je ? ide z toho taky biely kabel smerom k spodnej casti poistiek,len neviem kam.Je uz roky odpojeny,a bol uz aj ked som ho kupil.Za dotazy dakujem |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po červenec 21, 2008 6:24 pm Předmět: |
|
|
Tohle všechno vypadá na špatné ukostření někde, podle mého laického názoru. |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po červenec 21, 2008 7:51 pm Předmět: |
|
|
Hale, ja se obavam, ze to kostra nebude. Podle toho, ze si psal, vo tom, jak poblikava kotrolka rucni brzdy, tak pokud nejsou naky zasahy do zapojeni, tak nemuze poblikava vinou kostry, to spis vypada, ze je nekde priskvarenej svazek kabelu. Zkus to poradne prolizt, esi tam treba nezabloudil nakej plaminek pri vyvarovani treba. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pavel V.
Založen: 22.12.2006 Příspěvky: 143 Bydliště: Roudnice nad Labem
|
Zaslal: po červenec 21, 2008 10:30 pm Předmět: |
|
|
Spíš bych to viděl taky na tu kostru. Před léty táta umyl zadní světla na nejmenovaném voze Š 120 LE a po aktivaci libovolného světla se vzadu spustilo veselé problikávání všech žárovek. Dokonce to prohazovalo i strany v případě blinkrů. Závadou byla v tomto případě opravdu špatná kostra. _________________ Dílenská příručka na Š 1203
http://www.rapid-skoda.wz.cz/1203-prirucka.html |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rampa Mc
Založen: 10.4.2008 Příspěvky: 29
|
Zaslal: út červenec 22, 2008 11:40 am Předmět: |
|
|
Taky bych šel jako první po kostře,tohle chaotický blikání světel a blinkrů tomu dost naznačuje.Vypadá to na přechoďáček nebo rovnou upadenou kostru,podobný problémy jsem měl s vlekem po dotažení kostry ke každému světlu zvlášť se podobný problém už nevyskytl.Tady by to mohla být kostra nekostra ke startéru.Pokud dáš z baterky kostru přímo na startér a zafungujeto tak je chyba nasnadě. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: út červenec 22, 2008 11:58 am Předmět: |
|
|
Esi mu kvuliva tomu blbne motor, nebude to kostrou.
Jinak, je otázka, esi se ti tam nezahnízdily mulimrdky... _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pipos obecní násoska
Založen: 3.1.2007 Příspěvky: 84 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út červenec 22, 2008 2:26 pm Předmět: |
|
|
To je jasnej studenej spoj elektrikáře boj. Akorát jsem nepochopil jak píšeš že to jde nastartovat napriamo se spojenými kontakty. To spojíš ty silový kontakty na startéru a jde naprázdno nebo to jde když dáš + na cívku startéru? _________________ Já mám žízeň že mi to auto už nejede ani do kopce |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út červenec 22, 2008 4:42 pm Předmět: |
|
|
No jiste, kdyby byla spatna kostra, tak nemuze poblikavat kontrolka rucni brzdy, kudy by seasi do ni to napeti dostalo, kdyz je na jednom konci vodpojena tim kontaktem ne? _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: út červenec 22, 2008 6:10 pm Předmět: |
|
|
Zdravím. Podľa môjho názoru tieto poruchy nebudú mať spoločnú príčinu. Preblikávanie kontroliek sa zvykne stávať pri poškodenom tlačenom spoji združeného prístroja - hlavne ak bola niekedy zle založená niektorá objímka z jeho kontroliek, čo sa stane, keď sa menia žiarovky naslepo - pri nedemontovanom prístroji. Ten tlačný spoj je robený dosť "nahusto" a pokial nie je objímka v správnej polohe, tak môže jej kontakt spôsobiť o niektorú susednú vodivú cestu skrat, alebo rôzne nežiadúce prepojenia. Bolo by vhodné združený prístroj vybrať a skontrolovať dosku tlačeného spoja a polohu žiaroviek. U tohto modelového ročníku totiž ani žiadne vedenie a spínač pre kontrolku ručnej brzdy nie je. Bude to fakt len chybou v združenom prístroji. Rovnako to kolísanie teplomera. Poznamenám tiež, že ukostrenie združeného prístroja je urobené káblovým okom na upevňovacej skrutke telesa zámky volantu so spínacou skrinkou.
Skrinka (s čiernym plastovým krytom) vedľa poistkovej skrinky s odpojeným vodičom bude zrejme spínacie relé hmlových svetiel, ktoré sa montovalo sériovo. K výbave nového vozu bol vždy dodaný pár hmlových svetiel (nenamontovaných), ktorý sa však v podnikoch buď hneď ukradol, alebo sa v prevádzke hmlovky urazili o obrubník. Preto je asi ten kábel od relátka odpojený.
Problém so spúšťaním motora môže byť v spínacej skrinke - bolo by vhodné odmontovať kryt volantovej tyče tak, aby bol prístup k spínacej skrinke, zapnúť kľúčom zapaľovanie a odpojiť (zvyčajne čierny) kábel s dutinkou zo svorky "50" spínacej skrinky a skusmo ho nasunúť na svorku "15" (zapaľovanie) spínacej skrinky, resp. svorku "30" (hlavný prívod). Štartér sa následne musí roztočiť. Ak sa neroztočí, problém je v onom kábli medzi ním a spínacou skrinkou (alebo je studený spoj medzi káblom "30" k spínacej skrinke a spodnou svorkou poistky č.1. Ak sa roztočí, problém je v spínacej skrinke.
Držím palce |
|
Návrat nahoru |
|
|
daelim
Založen: 1.7.2008 Příspěvky: 46
|
Zaslal: út červenec 22, 2008 9:51 pm Předmět: |
|
|
ako si najdem cas,cele to prenurim,vsetky moznosti co ste mi popisali,zatial dakujem,a napisem ako som dopadol |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st červenec 23, 2008 6:58 am Předmět: |
|
|
posime: smekám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rampa Mc
Založen: 10.4.2008 Příspěvky: 29
|
Zaslal: st červenec 23, 2008 9:16 am Předmět: |
|
|
Vyčrpávající odpověď. A teď Šmudlo hledej. |
|
Návrat nahoru |
|
|
daelim
Založen: 1.7.2008 Příspěvky: 46
|
Zaslal: čt únor 05, 2009 11:50 pm Předmět: DALŠÍ PROBLÉM... |
|
|
Zdar chlapci. Teraz mam dalsiu pikosku s elektrikou... sakra ,zbadal som ze mi obcas vypínalo radio v aute a potom nasledne sa znova zaplo. Najprv len obcas,ale potom cím dalej tym castejsie. Káble som prekontroloval a nenarazil som na ziadnu chybu. Dnes,(teraz) som zbadal ( je tma,a polnoc) ze to radio sa mi vypina len ked sa zvísia otacky nad 1600. A to nerobilo predtym. Svetla mi svietia silno ako poulicne neony a kontrolky aj spodsietenim ma priam oslnuju... Predpokladam ze tam je strasne vela prudu (ked pridam ,ventilátor kurenia ide na otrackach podobných helikoptére) a radio mi vypina pre prepetovu ochranu (sony). Kde mam vlastne hladat chybu ? obcas pri jazde sa to prepne do normalneho stavu,vtedy aj kontrolky,aj svetla idu ako maju,aj radio sa zapne,ale po par sekundach to znova preskočí na 220 V sakra čo stým ? ja na tom jazdím furt...a zdá sa mi ze to akosi aj dlho štartuje,ale to moze byt aj inym... Dakujem za kazdy dotaz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: pá únor 06, 2009 12:55 am Předmět: |
|
|
zkontroluj kabely k alternátoru jestli dobře drží a jestli nejsou zoxidované to samé i u relé pokud to bude v pořádku je v háji relé nebo bude krátký uhlík _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
daelim
Založen: 1.7.2008 Příspěvky: 46
|
Zaslal: pá únor 06, 2009 1:02 am Předmět: |
|
|
rele je akoze ten regler ? a kde sa nachadza ? mam rocnik 92 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|