Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
arbitor
Založen: 3.5.2008 Příspěvky: 1
|
Zaslal: ne květen 04, 2008 1:47 pm Předmět: [1202] olej pro škoda 1202 |
|
|
Rád bych se vás zeptal co lijete do motoru pro stationa, jednoho jsem dostal darem tak ho chci zrenovovat, má trochu prorezlý blatníky a prahy, protože stál dva roky v trávě a nejel. Motor je prej v pohodě, akorát ho nemůžu odlepit ani klikou, tak ho nechám roztáhnou za traktorem. Další problém je že nefungujou brzdy, seženu ještě pakny? Nevíte kde se daj na to sehnat plechy? |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne květen 04, 2008 6:19 pm Předmět: |
|
|
hale koukni se, esi je na spodku ventilovyho vika nanos vazeliny, v tom pripade by tam musel lejt M6A, kdyz to tam bude cisty, tak tam muzes lejt kakejkoliv mineralni motorovej volej, treba M6AD. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pizzaman
Založen: 21.12.2006 Příspěvky: 88 Bydliště: Děčín
|
Zaslal: ne květen 04, 2008 7:45 pm Předmět: |
|
|
Já bych ti ještě před roztažením traktorem poradil, abys vytočil svíčky a do válců nalil petrolej a nechal to tak týden. Určitě pak bude roztočení motoru snazší a neutrhneš pístní kroužky. _________________ zase uklízím přes Aukro...
http://www.aukro.cz/show_user_auctions.php?uid=2701195 |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1940 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: ne květen 04, 2008 7:55 pm Předmět: |
|
|
Moje řeč - metoda rozchození motoru tažením traktorem mi nepřijde jako úplně moc rozumná... Za prvý, pokud je ten motor zarezlej, tak to stejně půjde smykem a za druhý jak píše Pizzoch, můžeš toho leda tak víc pomrvit, než získat.
Když nepomůže ani "odmočení", tak motor vyndat a rozdělat, nebo aspoň sundat hlavu.
Plechy se sehnat dají, ale pokud si štejsnu dostal darem, bude cena plechů setsakramentsky nepoměrná k pořizovací ceně. A nemluvím o práci... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne květen 04, 2008 9:23 pm Předmět: |
|
|
Pakny se renovují. Jde o to odkud jsi. V Praze to dělají na Libeňském mostě - doneseš jim starý čelisti a vrátí ti je zrenovovaný s novým obložením. Proběhla o tom diskuse, někdo říká že to obložení je moc tvrdý a vydírá bubny. Já ho měl na 2 autech a byl jsem spokojenej. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: po květen 05, 2008 10:25 am Předmět: |
|
|
Do svojeho 1221 cm3 motoru na oktávce dávám Paramo TRYSK M6A, 10l tuším okolo 500 - 600 Kč. Plná spokojenost. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tomáš Matyska
Založen: 20.2.2007 Příspěvky: 94 Bydliště: Líně
|
Zaslal: po květen 05, 2008 3:33 pm Předmět: |
|
|
Když jsme u oleje,tak já leju do 1221ccm M6AD. Sice mi bylo řečeno,že to neni upe vhodnej olej,páč prej je jenom sezónní,v zimě příliš ztuhne a dělá neplechu,ale tak nějak už to tam leju 4 rokem a ještě se mi nestalo,že bych třeba v zimě nemohl nastartovat kvůli hustýmu oleji.A že jsem si jednu zimu skoro celou proklikoval .
Každopádně v létě bude stávající srdce nahrazeno jiným po GO(přeci jen už mi to trochu víc dlabe olej,140 tkm bez GO je opravdu hodně )a přejdu na Paramo M7AD / 15W 40.S tím by snad neměl být žádnej problém.
Mimochodem během tich 140 000km podle prvního majitele Barča nepoznala nic lepšího než M6AD a kdyby to byl olej nah*vno,tak to v životě nenatočila _________________ Škoda Octavia combi,r.v.1967.
36 asfalt trhajících kiloWattů pohánějících zadní nápravu.Řeknete si: "levná kopie BMW M3" ,ale ve skutečnosti je em trojka drahou kopií Octavie. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pizzaman
Založen: 21.12.2006 Příspěvky: 88 Bydliště: Děčín
|
Zaslal: po květen 05, 2008 9:48 pm Předmět: |
|
|
Co se týče oleje, určitě nic nezkazíš ani tou největší srágorou z Lidla. Ber to tak, že i ten nejhorší olej, co se v současnosti prodává je pořád kvalitnější než takový, který se v době vzniku motoru vyráběly. Ale samozřejmě můžeš klidně koupit nějakej hypersuperduperhélix za litr, ael tomu motoru je to jedno. Hlavně do motoru nelej převoďák. Toť má rada. _________________ zase uklízím přes Aukro...
http://www.aukro.cz/show_user_auctions.php?uid=2701195 |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1940 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: út květen 06, 2008 5:00 am Předmět: |
|
|
Už se to tle omílalo hodněkrát, ale znova to napíšu - přesně jak píše pizzaman, ideální je lídlovskej olej za dvě stovky čtyři nebo pět litrů. Absolutně v pohodě. Tleto sou nízkoobrátkový motory s celkem rozumnou teplotou, navíc už jsou poměrně ochozené a tudíž bez výjimky zaběhlé.
Ono sice když si připlatíte za polosyn nebo nedej bože dokonce za plnosyntetiku, tak sice motoru v žádném případě neublížíte - spíš naopak, ale dosáhnete bohužel ještě jednoho druhotného efektu - motr vám začne víc chcát, protože je ten olej mnohem řidší.
My co v mraze vergla nevytáhnem můžeme absolutně mastit na horší startovatelnost v zimě. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Gilmor
Založen: 10.9.2007 Příspěvky: 55 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út květen 06, 2008 7:45 am Předmět: |
|
|
Zdárec.
Tak mě napadá:
Nerozpouštěj ty drahý syntetický oleje taky karbon? Když se najednou rozpustěj ty s.... co se tam nabalily za ty roky... Slyšel jsem už nějaký storky, že to někdo takhle i zadřel. Nevím. U 2T se doporučuje motor rozhodit a karbon oškrábat než tam naleješ nějakej ultra-volej. U 4T sice volej teoreticky hořet nemá, ale.... _________________ Hlavně zážitky! Nemusí být pozitivní, hlavně když jsou intenzivní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út květen 06, 2008 7:58 am Předmět: |
|
|
Je pravda, že když jsme v 1202 vyměnili po sto letech olej, tak se pak výrazně zhoršily vlastnosti toho motoru - nechtělo se to ohřívat a hůř to jelo. A trvalo to dlouho, než se to zase ustálilo do původního stavu, tak 4 tisíce km. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1940 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: út květen 06, 2008 8:47 am Předmět: |
|
|
Gilmoure, tady se jedná spíš o neaditivované oleje (stará M6) vesrsus aditivované (M6AD). U detergentních olejů by se žádnej kartbon tvořit neměl. Když se do motoru, kterej celej život brblal na obyčejnou šestku, naleje ádéčko, tak může vzniknout (a taky obvykle vznikne) problém. Kdyby se úsady jen rozpustily, tak o houby jde a bylo by to jen dobře, ale obvykle se uvolní nějakej škvareček a zaklíní se v nějakém kanálku, takže část mazacího okruhu se stane nefunkčním.
Jinak u 2T až takovej problém není - tam se nemá prakticky co zadřít či zničit - jednoduše to kdyžtak vylítá do vejfuku. Odstraňovat karbon se doporučuje spíše kvůli tomu, že zhoršuje přestup tepla a hlavně zmenšuje kompresní poměr, díky čemuž pak motor pracuje opět s většíma teplotama, což mu pranic neprospívá... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|