Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: čt srpen 04, 2016 10:33 pm Předmět: |
|
|
V Americe přesně na tohle jezdějí auta už třicet let a kupodivu škarpy kolem route 66 nejsou nějak extra lemovaný mrtvejma verglema (až na to jedno legendární místo)...
Na ty naše průměrný roční nájezdy a na ty naše kompresní poměry to bude mít vliv asi tak jako případný zavedení prohibice na Pipose. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: čt srpen 04, 2016 11:40 pm Předmět: |
|
|
no prave... kdybych jezdil, tak by to tolik nevadilo.
ale protoze nejezdim, tak mi i ten dnesni hnus zarost v karburatoru (a to jsem to co 3 tydny protacel - dokud to chytalo, nez to zarostlo) _________________ Martin Adámek |
|
Návrat nahoru |
|
|
Arnie
Založen: 11.3.2012 Příspěvky: 41
|
Zaslal: po srpen 08, 2016 9:33 am Předmět: |
|
|
Starý motory budou na E10 jezdit naprosto v pohodě a žádný nebezpečí jim i při denním provozu nehrozí. Paradoxně vadí stání... Problém je totiž s životností toho lihobenzínu E5. Vodnatí a kazí se. Oficiálně se uvádí, že ten benzín má životnost 6 měsíců. Osobně vyzkoušeno na motorkách, že po dvou letech s E5 už nejde nastartovat - ten benzín prostě nehoří. Navíc dělá ve všem takovej hnědej hnusnej kal, co všechno zalepí. Každej, kdo má doma křoviňák nebo sekačku mi potvrdí, jakej je už po půlročním stání problém to uvést na jaře do provozu. Dalším efektem u E5 je, že obsažený líh na sebe celkem ochotně váže vodu a proto neskutečně hnijou vevnitř nádrže. Na polovině motorek mám nádrže totálně schnilý a jedna mi už i prorezla durch. Podotýkám, že většina nádrží byla v době zakoupení motorek pár let zpátky vyčištěná a rezuprostá.
Aktuálně to řeší tím, že do všeho na podzim tankuju jenom Vervu od Benziny. Ta funguje perfektně a na jaře není nikdy problém. Ale Babiš nám to chce začít povinně ládovat do všech paliv, i prémiových... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: po srpen 08, 2016 12:13 pm Předmět: |
|
|
vono je to celkově složitější , když by někdo prolistoval SM cca 1 max 2 roky zpětně tak je tam test prémiových benzínů , tak některý jsou jen obyč 95 se sračkou zvyšující OČ což si každej může udělat sám ,
nejednodušší je najít si benzínku , kde natankovanej benzín do průhledný flašky je zelenej (někde nazývanej jako OPTIMAL), většinou jsou to takový který mají E85
taky si koupit aditiva , třeba VIF , a taky před odstavením projet s dávkou velfobinu _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
MiHa
Založen: 30.6.2016 Příspěvky: 1 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: po srpen 08, 2016 5:29 pm Předmět: |
|
|
problém je v tom, že líh potřebuje jiný směšovací poměr se vzduchem, než benzín, tím pádem, čím je v benzínu víc lihu, vyžaduje motor bohatší směs. U moderních aut s řízeným katalyzátorem to není problém, protože lambda sonda průběžně analyzuje složení výfukových plynů a podle toho se automaticky zy jízdy upravuje palivová mapa, aby bylo dosaženo správného směšovacího poměru. Mám vyzkoušeno, že motor 1,8T z Oct 1 schroupne bez problémů směs E85 s N95 napůl. U karburátorového motoru se musí bohatost směsi nastavit ručně a to na palivo, které bude používáno. V praxi to znamená, že se bude muset obohatit směs buď použitím větší hlavní trysky, nebo nekorektní metodou, zvýšením hladiny v plovákové komoře. _________________ 1202 1966, Octavia 1962 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: po srpen 08, 2016 8:45 pm Předmět: |
|
|
ono nám tu nejde ani tak o to spalování , to už se řešilo , je toho celý vlákno , ale spíš jde o ty doprovodný jevy , kterými trpí málo používané stroje _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: po srpen 08, 2016 8:58 pm Předmět: |
|
|
A co takhle stará dobrá metoda - před odstavením odpojit ac punpu a nechat vyjet karbec, případně kde to de ho šroubem vypustit ?
To rezavění nádrží se mi osobně moc nezdá (ale rovno říkám, že su v tomhle arcilaik) - ten líh přece neváže vodu ze vzduchu, ale právě z benzínu - teda tu, co už tam je. Tudíž jí tam ve finále víc není. Však i právě ten Velfobin je na bázi lihu, né ? Ale tam si zase myslím, že "projetí s Velfobinem před odstavením je k ničemu - ten Velfobin vlastně dělá jen to, že naváže vodu a ta se pak bez problémů spálí. Tam jde primárně o to, aby samotná voda (která se s benzínem nesmísí) nemohla zamrznout v palivové cestě.
Mě osobně to zlobí jak kde. Třeba u Hillmana na jaře nikdy nenastartuju aniž bych vyčistil karbec (a podotýkám, že je tam danej Jikov). Kdežto troska s debilním SEDRem po zimě nacrochtne úplně bez keců. A benzín je od stejný punpy... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: po srpen 08, 2016 9:03 pm Předmět: |
|
|
Aha...už asi vím jak to Arnie myslel - ne že by v nádrži v zimě přibejvala voda, ale že jí v tom benzínu je prostě víc už od punpy. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: po srpen 08, 2016 9:46 pm Předmět: |
|
|
s tou vodou to je problém nádrží ve kterých je paliva méně než max ,
sráží se na stěnách ze vzduchu páč to nedokáže dost rychle reagovat-měnit teplotu , teplota x vnější x vnitřní x rosnej bod a je to tam >
vypuštění je taky řešení , asi to nejlepší , ale asi hodně práce nebo se na to už zapomnělo ,
třeba já mám daný šrouby antičórkovací , že ani sám nevím jestli by to vytočit , i když .... v dnešní době asi zbytečný , mládež nedokáže ani vyčórovat benál ze starýho auta , kde to na rozdíl od nových jde celkem bez násilí , to mě raději podojej sekačku co stojí venku _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: po srpen 08, 2016 10:54 pm Předmět: |
|
|
Potvrzuju ty projevy, co píše Arnie.
Teda nemám vyzkoušenou tu Vervu, ale jelikož v ostatním se shodnem,
tak ji asi zkusím.
Jestli se jednou odhodlám pořídit celkem už asi čtvrtej karburátor,
protože ten aktuální uvnitř vypadá, jako by pamatoval druhohory; a z komory do komory by už netrefil ani jeho konstruktér.
Nevím, jestli pomůže vypuštění.
Třeba u nádrží se vždy doporučovalo mít ji při odstavení plnou, aby se ze vzduchu nad hladinou nesrážely páry a stěny nekorodovaly.
Jenže to už s tím dnešním vodobenzínem od ministerstva financí neplatí, dnes už škodí i benzín.
Tak jedině doufat v tu vervu. _________________ Martin Adámek |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: út srpen 09, 2016 2:38 pm Předmět: |
|
|
já ale mluvím o vypuštění (nebo aspoň vyjetí) plovákové komory karbecu, ne nádrže... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: út srpen 09, 2016 3:00 pm Předmět: |
|
|
No to šlo naposled u sedana, kterej měl palivovej kohout. Ale Trosky s elektrickým benzínovým čerpadlem by asik šly jen po zabudování vypínače. Přece nnebudu sikovkama kurvit některou z palivových hadiček _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: út srpen 09, 2016 7:21 pm Předmět: |
|
|
jenže vono to chce mít i tu nádrž prázdnou , nebo plnou ,
ale s takovejma autama stejně nepočítali že by je to mohlo poškodit ,
mysleli takový ty felicie golfy oktávky apod , (poslední TAZy nevyjímaje)
prostě ty co maj el čerpadlo přes který jde palivo , a tenhle sajrajt má jinej elektrickej odpor , a na komutátoru a uhlíkách pracujou plíživý výboje _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: út srpen 09, 2016 8:32 pm Předmět: |
|
|
Plíživý výboj- no takhle jsem se ještě nezasmál. A co takhle bludné proudy? Já taky nevím, jestli má cenu vypustit nádrž nebo jí nechat plnou. To snad tam nakonec sezóny radši prdnu 98-čku. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|