Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
joseftf
Založen: 29.12.2012 Příspěvky: 24 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: ne prosinec 30, 2012 1:28 pm Předmět: TAZ 1500 - startování |
|
|
Ahoj, pořídil jsem TAZ 1500 r.v. 1996 a potřebuju poradit se startováním.
Když zkouším startovat, často se mi stane, že se ozve jen cvaknutí a nic. Když pak rukou trochu pohýbu rozvody, tak občas začne točit a hned chytí. Jindy to zase jenom cvakne – motor se ani nehne, a musím „rozhýbávat“ dál. Nemáte někdo tušení, čím to je a co s tím?
Startér je po repasi, tak jediné, co mě napadá, že pastorek nezaskočí do setrvačníku a nezačne se tak otáčet.
Moc děkuji za rady! |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: ne prosinec 30, 2012 2:04 pm Předmět: |
|
|
to bude zjevně dělat klička od okýnka spolujezdce -
Jak 4 z 5 zdejších členů potvrdí, náhrobní kameny mnoha velkých a zasloužilých veteránistů jsou lemovány zaručeně repasovanými a generálkovanými startéry...
" A pane, tady, za pětistovku bych vám nechal startér. Pozor ! To je veliká vzácnost dneska už. To je totiž fungl novej startér. Teda jako zgenerálkovanej. Dělali mi to tehdá kluci v ČSAO v Poděbradech. Je teda samozřejmě vyndanej z auta, ale najel maximálně tak deset kilometrů (což je samozřejmě možné - tedy pokud tento dědáček - filuta startoval průměrně po třiceti centimetrech jízdy)... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
joseftf
Založen: 29.12.2012 Příspěvky: 24 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: ne prosinec 30, 2012 3:02 pm Předmět: |
|
|
No dělal mi ho kamarád, protože po koupi byl ten starter úplně mrtvej.
Drobet mě zaráží, že když se s tim motorem ručně pootočí, tak to občas pomůže a motor se pak v pohodě roztočí.
Nemáš představu, co konkrétně by s tim starterem mohlo být, když to takhle blbne?
díky |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: ne prosinec 30, 2012 4:14 pm Předmět: |
|
|
je dost silná baterka ? ja dobrý spojení na baterce ? ke kostře ? motor s kostrou ? pokud ne může to být problém , pokud je vše ok tak znova startér _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: ne prosinec 30, 2012 4:26 pm Předmět: |
|
|
Když cvakne, pohasnou kontrolky ? _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: ne prosinec 30, 2012 4:27 pm Předmět: |
|
|
Muže bejt zkroucenej, blbě ukostřenej (co odpojovač) nebo v něm jsou mulimrdky. Starter je tu sprostý slovo Doporučení: Dej tam ten zpřevodovane rychloběžnej a páš po problému _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
joseftf
Založen: 29.12.2012 Příspěvky: 24 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: ne prosinec 30, 2012 5:58 pm Předmět: |
|
|
Patrik Novák: Baterka by měla bejt v poho. Je čerstvě nabitá a pro sichr jsme pak zkoušeli zapojovat i dvě naráz. Ty spojení ověřim. Díky za tip!
LeDocteur: Jo jo, když cvakne, tak kontrolky nesvítí tak jasně. Pustim klíček, cvakne to znovu a zas svítěj líp.
Burák: Nejsem v autech žádnej znalec, takže:
a) co jsou "mulimrdky"?
b) proč je starter sprostý slovo?
c) co je "zpřevodovane rychloběžnej"?
Všem moc děkuju za pomoc! Zejtra se na to snad dostanu, tak vyzkouším a dám vědět.
Díky! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
|
Návrat nahoru |
|
|
joseftf
Založen: 29.12.2012 Příspěvky: 24 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: ne prosinec 30, 2012 7:28 pm Předmět: |
|
|
Rozumim.
Díky |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jelen Vážný adept na RCG
Založen: 8.1.2011 Příspěvky: 225 Bydliště: Unhošť
|
Zaslal: ne prosinec 30, 2012 8:15 pm Předmět: |
|
|
Hale dyš je tu řeč vo tom startéru, cože, tenhle se točí na druhou stranu, než u šáde, co? To je přesně to, co potřebuju, akorát teda potřebuju aby byl tendlecten trochu silnější, alespoň třeba 1,5kW, ale čím víc, tím líp. Dá se to někde sehnat? Slyšel někdy o tom někdo? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: ne prosinec 30, 2012 8:29 pm Předmět: |
|
|
hele , vo co ti de ? nějak nechápu co vlastně chceš _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: ne prosinec 30, 2012 10:39 pm Předmět: |
|
|
Josefff - de vo to JAK MOC pohasnou - jesli jen trocha, tak by mohla bejt krpa ve spínači (bazmeku co má startér na hrbu - pépéčka tomu prej říkaj solenoid), teda že de proud jen do něj, ale on nesepne proud do kotvy startéru. Pokud pohasnou úplně jakože do mrtva, tak by pak mohla bejt zrada ve vymezení pastorku nebo ve vinutí startéru či v klidně i v uhlíkách atd. - případně zcela prozaicky v káblech na baterce, nebo ukostření motoru.
Úplně přesně jak píše Burák - starý škodovkový startéry sou ježci v kleci a je to něco jako reglér nabíjení v kejvačce - prostě doštelovat to je ojeb na entou. Venku ti to cvaká a točí na stoproc, ale jak to zaděláš dovnitř, tak to začne trojčit.
Já si tím prošel kdysi u oktávky. Taky sem měl krásnej NOVEJ lesklej startér, zaručeně POGO, ale jedno z desíti pokusů o start prostě neotočil (dle starýho vorla Márfyho samože pokaždý na nejfrekventovanější křižovatce v Jihlavě v polende. Stačilo do něj jebnout klíčem na kola a hnedka točil jak brajtigán. Dal sem místo něj stoletej spuchlej orezlej hnětač prolezlej mulimrdkama a ten je tam dodneška bez ztráty květinky... _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Naposledy upravil LeDocteur dne ne prosinec 30, 2012 11:45 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jelen Vážný adept na RCG
Založen: 8.1.2011 Příspěvky: 225 Bydliště: Unhošť
|
Zaslal: ne prosinec 30, 2012 11:17 pm Předmět: |
|
|
Patrik: no to je jednoduchý, potřebuju starter s rychloběžkou na 1203ku, ale ten kilowattovej je moc slabej, pokaždý shoří, je namontovanej totiž v něčem jinym. Nic jinýho konstrukčně tam nacpat nejde, protože tam neni moc místa a tak by se hodil úplně stejnej, ale silnější, tak aspoň 1,5kW, nebo i víc. Jinak panu kolegovi bych doporučil kontrolu kostry motoru a vyzkoušet jinej starter, může to být čímkoliv v propojení. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: po prosinec 31, 2012 10:26 am Předmět: |
|
|
Až to začne blbnúť odporučil by som vybrať akumulátor z auta a zapojiť ho (hoci aj cez štartovacie káble) priamo na spúšťač - plus na jeho najspodnejšiu svorku kam vedú všetky "tlusté" káble a mínus napr. na jeho upevňovaciu maticu. Krátkym prepojovacím káblom potom prepojiť spomínanú najspodnejšiu svorku "plus" s plochým konektorom č. 50, na ktorý sa pripája ten tenký káblik s dutinkou.
Ak sa pri týchto pokusoch spúšťač vždy spoľahlivo roztočí, znamená to že je v poriadku a chybu treba hľadať v elektroinštalácii - ako tu už bolo spomenuté, môže to byť v mnohých uzloch.
Ak to bude robiť naďalej, treba navštíviť kamaráta a odovzdať ho na reklamáciu (buď spúšťač, alebo kamaráta;o)
Čo sa týka malých spúšťačov (s reduktorom, o výkone 1,0 kW), tak konkrétne ja som sa s nimi za posledné leto toľko nacvičil, že by som ich najradšej... Povedal by som, že sa kazia podobne často, ako staré (bez reduktora 0,66 či 0,8 kW) ale predovšetkým pri teplotách nad 30°C sa im po niekoľkominútovom odstavení zahriateho motora zvyčajne moc štartovať nechce (len cvaká a nič sa nedeje), pričom za studena idú jedna báseň. Po výmene elektromagn. spínača za nový to v opisovaných situáciách nerobilo vôbec nič, akurát slabučko stiahlo prúd bez zvukového sprievodu. Potom som sa dozvedel, že vraj je to u týchto malých štartérov normálne, že sú chúlostivé na prehriatie...
Ale musí sa im zas nechať, že sa v tom aute omnoho lepšie vymieňajú.
No predpokladám, že vo vozidle z roku 96 ani iný ako malý spúšťač nebude, že |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: po prosinec 31, 2012 12:18 pm Předmět: |
|
|
Asik de taky vo kus vod kusu. Já mám v trosce spouštěč s reduktorem od Kozzla a ten je naprosto OK. Jen mi to nechce chytnout při zapnuté lednici do zdířky pod palubkou, takže lednici musim vodpojit, nastartovat a zase připojit. Troska, to je pojízdné hnízdo přechoďáků! _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|