Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: ne červen 15, 2014 4:16 pm Předmět: |
|
|
Ja bych spis teda videl problem ve trmenech a uplne nejpravdepodobneji v brzdovych hadicich _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
dave
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 166 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: po červen 16, 2014 9:54 pm Předmět: |
|
|
Brzdy nikdy neblbly a kapalina tam může být tak dva roky. Podle mě to bylo tím neskutečným vedrem, celý den na auto pražilo slunce a tak kapalina byla rozpálená a pak už stačilo párkrát šlápnout na brzdu a bylo hotovo. Co se týče třmenů, tak kdybych měnil destičky, tak neřeknu, že se destičky přidřely, ale takhle to muselo být to horko, vždyť po 30-ti minutách ve stínu se vše samo rozchodilo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po červen 16, 2014 10:05 pm Předmět: |
|
|
Brzdovka má bod varu někde kolem 200 stupňů. I kdybys tam na slunci měl třeba 50 stupňů, nemělo by to vliv. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: út červen 17, 2014 9:13 pm Předmět: |
|
|
No, otrel se ten bordel, co byl na stranach pistku. Vliv teploty je vina _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: st červen 18, 2014 6:11 am Předmět: |
|
|
zpětný odfrk brzdové kapaliny do nádobky /žádná vůle na tyčce tlačící na píst hlavního válce/ _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tornado
Založen: 30.1.2012 Příspěvky: 77 Bydliště: Praha - Braník
|
Zaslal: st červen 18, 2014 2:18 pm Předmět: |
|
|
"zpětný odfrk brzdové kapaliny do nádobky /žádná vůle na tyčce tlačící na píst hlavního válce/ "
Bingo!
Přesně tímto neduhem trpělo mé Tornádo poté, co jsem se předloni dopustil té chyby, že jsem je svěřil (z důvodu fakt akutního nedostatku času) odbornému ('') servisu.
(Už to nikdy neudělám, já už budu prosím hodnýýý...)
V terénu jsem to nouzově vyřešil tak, že jsem lehce povolil jeden z průchozích šroubů, napojujících brzdové trubičky na výstupu brzdového válce. Jedna z nich si uprskla natlakovanou brzdovku (a auto se okamžitě odbrzdilo, bacha na to!) a jelo se dál.
Definitivně pomohlo seřízení oné výše zmíněné tyčky tlačící na píst hlavního válce.
Hodně zdaru! _________________ Tornádo = Š1203M, 1500/5kvalt mikrobus.
Když jsem si pro něj došel, musel prodávající pokácet dva malé stromky, aby s tou bědnou troskou šlo vyjet. A ono to vyjelo...
Už druhé desetiletí Tornádo věrně slouží,
a asi tomu tak bude i v letech příštích. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dave
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 166 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: čt červen 19, 2014 9:27 pm Předmět: |
|
|
Tak dnes jsem s autem ujel přes 50 km a s brzdama nebyl nejmenší problém, ale jakmile budu mít čas, tak se na brzdové destičky podívám. Zas kdyby zazlobil posilovač nebo brzdový válec, tak by se nezablokovaly jen přední kola a navíc půlhodinové stání ve stínu brzdy uvolnilo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tornado
Založen: 30.1.2012 Příspěvky: 77 Bydliště: Praha - Braník
|
Zaslal: pá červen 20, 2014 8:28 am Předmět: |
|
|
dave napsal: | Tak dnes jsem s autem ujel přes 50 km a s brzdama nebyl nejmenší problém. |
Ano, to je i má zkušenost - ale dokud s tím něco neuděláš, kdykoliv se to může (a z Murphyho zákonů vyplývá, že bude!) opakovat.
dave napsal: | Zas kdyby zazlobil posilovač nebo brzdový válec, tak by se nezablokovaly jen přední kola a navíc půlhodinové stání ve stínu brzdy uvolnilo. |
Jak víš, že byla zablokována POUZE přední kola? A to uvolnění bylo podle mne dáno tím, že zpětný odtok nebyl zablokován zcela, ale mohl prosakovat. Stejně tak mohl kdekoliv prosakovat natlakovaný brzdový okruh. Na uvolnění brzd docela stačí, aby si odkápla zhruba malá kávová lžička brzdovky.
Hodně zdaru! _________________ Tornádo = Š1203M, 1500/5kvalt mikrobus.
Když jsem si pro něj došel, musel prodávající pokácet dva malé stromky, aby s tou bědnou troskou šlo vyjet. A ono to vyjelo...
Už druhé desetiletí Tornádo věrně slouží,
a asi tomu tak bude i v letech příštích. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dave
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 166 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: pá červen 20, 2014 9:30 pm Předmět: |
|
|
Zablokovaná byla přední kola, protože při couvání mělo auto snahu se pohnout a navíc byly přední disky rozpálené a zadní byly chladné, z toho usuzuji, že byly kouslé pouze přední kola. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: so červen 21, 2014 5:42 am Předmět: |
|
|
páč kotoučovka brzdí přeci jenom líp , nejde aby brzdil jen předek a dozadu kapalina nešla , joo ledaže by byli zátěžáky zareznutý tak že by ji nepustili ,
psal jsem : vrací se THV ?
může bejt olezlej/orezlej okraj válce a při tý teplotě se vlivem rozpínání kovů nemohl do koncový polohy a tudíž se neuvolnili klapky propojující pracovní část s nádobkou ,
a další možnou příčinou je pedál který se úplně nevrátil a tudíž tlačil na pístek a tím se dělo to samé co je popsáno _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
dave
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 166 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: so červen 21, 2014 9:36 pm Předmět: |
|
|
Nevím co je THV. A auto se zabrzdilo samo, bez šlapání na brzdový pedál. Jel jsem asi 70 km/h a auto začalo zpomalovat až zastavilo. Po zastavení dokázalo ještě popojet na zpátečku asi 20 metrů než se kola zablokovala úplně. Brzdový pedál byl tvrdý aniž bych na něj předtím šlápl. Jedinné co by ještě mohlo způsobit samovolné zabrždění by byly přidřené destičky, ale v tomhle případě je to nepravděpodobný, destičky jsou na autě víc jak rok a nikdy nezlobily a navíc auto samovolně zastavilo až po dvou kilometrech od posledního přibrždění na křižovatce, pak už to bylo jen z kopečka a po rovince. Dnes jsem zas najel 15 km po městě a zas bezproblémů. Jo a tohle auto zátěžáky nemá, nevím jestli je někdy mělo, ale dávat je tam nehodlám. Jakmile budu mít chvilku, tak brzdy stejně projdu, ale jsem přesvědčený o tom, že nic nenajdu a že to způsobila ta vysoká teplota. Mrzí mne, že jsem si nesáhl na brzdovku abych věděl jakou asi mohla mít teplotu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: so červen 21, 2014 10:48 pm Předmět: |
|
|
THV - tandemový hlavní válec - hlavní brzdový válec ovládaný pedálem přes posilovač
no i kdyby jsi šáhl do nádobky tak nic nezjistíš , páč teplota sice na to měla vliv , ale brzdilo to proto že , na začátku to jen lehce přibržďovalo protože se brzdovej válec dostatečně nevrátil a tím zůstala brzdovka v okruhu uzavřená a postupným zahříváním narůstal její objem a tím se zvyšoval tlak na brzdách _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po červen 23, 2014 8:00 am Předmět: |
|
|
Vyměnil bych brzdovej válec, už jen preventivně. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: po červen 23, 2014 1:52 pm Předmět: |
|
|
může . ale nemusí to bejt válcem , stačí aby zůstal viset pedál , loni jsem to musel řešit na felicii s ABS _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
dave
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 166 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: pá červenec 11, 2014 7:59 pm Předmět: |
|
|
Tak 1203 má za sebou už víc jak 200 km od problému s brzdama a zatím žádný problém. Podařilo se mi 1203 vézt 15 km 2,1 tuny nákladu (dvě palety obrubníků), sice nejsem na to hrdý, ale kleknul mi náklaďák a já je musel odvézt. S brzdama nebyl nejmenší problém, dokonce ani se spojkou, ani motorem, jen auto při rychlosti nad 80 km/h auto dost plavalo. Upozorňuji, že auto má na přední nápravě jiné uložení pružin a na zadní jsou přidané měchy, tak auto nesedělo na dorazech, ale i tak bych s takovou váhou už jet nechtěl. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|