Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: pá květen 06, 2011 9:14 am Předmět: E85 - prakticky |
|
|
Protože původní příspěvek o E85 se nějak moc rokošatěl, raděj zakládám novej. Nemám rád takové ty recenze a povídačky od sestřenice syna domovníkovy tchýně a tak jsem si řek, nu což, vyzkoušíš si to sám. Jako pokusné vozidlo jsem záměrně zvolil dárce orgánů Daewoo Matiz, určeného na postupný výmut. Tyhle vergle mají kupodivu poměrně trvanlivé motory (což je patrně zapřičiněno především způsobem jízdy cílové zákaznické skupiny), ale jako všechny maoobsahové tříválce vyhoněné otáčkami jsou dost vybíravé, co se týče paliva. Tudíž ideální na praktické pokusy. Takže jsem zpola prázdnou nádrž dotankoval E85kou a čekal, co se bude dít. Nakonec jsem na takovouto kombinaci najel zhruba 1000 km (pro vtipné komentátory - ne, opravdu to nebylo jen na tu jednu nádrž ) a tak mohu střízlivě a nezaujatě hodnotit.
1. Nebe mi dopřálo i nyní na počátku máje mrazivá rána a tak mohu říci, že na horší startovatelnosti v mraze patrně skutečně něco bude - Když jsem při nule nastartoval, tak sice motor chytil hned, ale pár sekund se zakuckával - což na čistý benzín nedělá. Tudíž při mínus dvaceti to problém může být.
2. Volnoběh, přechody v otáčkách, "tůrování" - naprosto žádný problém a nepozorovatelná žádná změna oproti plnobenzínu. Žádné rozsvěcování kontrolky ŘJ, nebo lambda sondy, jak mnozí straší.
3. Akcelerace z místa subjektivně o trošičku menší, v kopcích bylo třeba o něco dříve řadit. Jinak ovšem pokles výkonu nijak zvlášť markantní - upozorňuji, že motor nebyl nijak "štelován", "učen" atd. - prostě jen bylo natankováno E85 a ježděno. Patrně při nějakém přeprogramování ŘJ by to jelo úplně stejně jako na plnobenzín.
4. Maximálka zkoušená na dálnici se v podstatě nijak nelišila od plnobenzínové (cca 150 km/h na krev)
5. A to hlavní co vás asi zajímá - spotřeba. Při klidné dálniční jízdě (cca 110 km/h) vyšší zhruba o půl litru. Ovšem v kombinovaném provozu vyšší o litr (běžně cca 6l/100, se směsí 7l/100).
Vzhledem k cenovému rozdílu 10Kč se tedy při míchání 1:1 ušetří 5Kč na litru paliva. To znamená že při šestilitrové spotřebě máme jeden litr zadarmo. Bohužel právě přesně ten litr, o který si neupravené auto vezme více.
Já osobně si tedy myslím, že pro většinu aut tohle palivo není žádný problém. Rozhodně jedna nádrž vám s autem nemůže absolutně nic udělat. Ovšem nějakou radikální úsporu (narozdíl třeba od LPG) rozhodně nelze očekávat. Ovšem myslím si, že u aut s vyšší spotřebou a menší kompresí - takové ty trosky, tatrovky, simky, všeobecně dvoutakty atd. se může ve výsledku opravdu pár korun ušetřit, protože tahle auta byla stavěna na daleko horší paliva, než jsou dnes, tudíž skousnou cokoliv a spotřebu to nijak výrazně nezvýší - a přece jen litr navíc u auta se spotřebou šest litrů je něco jiného než litr navíc u auta s patnáctilitrovou spotřebou. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: pá květen 06, 2011 10:20 am Předmět: |
|
|
Motory u Simek si tim kurvit fakt nebudu. Ony totiž jako nijak nízkou kompresi nemaj, maj dlouhý časování a potřebujou opravdu dobrej benzin. Ale tos ani slyšet nechtěl.
U trosky, která nejede kloudně ani na BA95, bych taky neviděl moc využití _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: pá květen 06, 2011 12:09 pm Předmět: |
|
|
Pozor - E85 neznamená, že by snad ten benzín měl oktanové číslo 85 (E10 taky nemá 10, žeano). Odolnost vůči klepání má naopak vyšší než N95 !!! Souvisí to s vyšší výparnou teplotou lihu (kterážto způsobuje i to horší ranní startování) - ovšem to už je zase teorie, mě šlo především o praktickou zkoušku. Rozhodně tvrdím, že ZKURVIT se tím motor nedá v žádném případě a že k tomu, aby auto jelo na E85 pořádně, se musí poštelovat. Já osobně si to do auta lejt nebudu akorát proto, že to pro mě nepředstavuje žádnou úsporu. Pokud přijedu se zrenovovanou nabukanou feldou s motorem pogo a prázdnou nádrží do cizího města, kde bude jediná pumpa a ta bude mít jen E85, s naprosto klidným srdcem si ho půl nádrže napustím.
Jak říkám - je to jen můj subjektivní závěr, podpořenej praktickou zkouškou na vlastním verglu. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá květen 06, 2011 12:33 pm Předmět: |
|
|
Díky za postřehy, já to tam cpát taky nebudu, naopak tam teď pokusně leju N98. Moje potřehy (zatím po dvou nádržích) jsou takový, že oproti N95 to startuje a jede zhruba stejně a žere asi o půl litru míň. Čili výsledky jsou neprůkazné a spíš na tom vzhledem k ceně prodělávám. Dělám to jenom proto, že u nás je jedna pumpa, kde mají N98 za cenu, za kterou je jinde N95.
Motor, do kterýho to leju, je stavěnej na Super. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: pá květen 06, 2011 1:08 pm Předmět: |
|
|
Já taky nemyslel oktanové číslo. Jde mi spíš o možnosti spalování, zanášení motoru, svíček, či případné náchylnosti k přidírání kroužků atd. S lihem chápu, že je oktanové číslo dokonce vyšší, ale i tak - nechcuk!
Moje motory jsou stavěný dokonce na 97okt _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: pá květen 06, 2011 1:42 pm Předmět: |
|
|
Jasný. To by právě chtělo nějakej starej vergl, naštelovat ho co nejlíp na tle a najezdit na něm pokusně třeba 20 000km - pak by se teprav mohly dělat nějaký větší závěry. Je mi jasný, že za tisíc kiláků se toho zas až tak moc nepozná. Ale proč by to kdo dělal, žeano... Spíš mě ale překvapilo, že u tohodle malinkýho MPi motoru to fakt nemělo absolutní vliv třeba na kultivovanost volnoběhu (což je u tříválce samozřejmě vždycky trochu kritická věc) - což některý ty "rádobyodborný" testy popisovaly jako problém.
Taky jak říkám, jednalo se o směs zhruba 1:1. Nevím co by to udělalo, kdybych jezdill jen na čistej E85, je možný že pak už by si s tím všechny ty lambda sondy a řídící jednotky třeba poradit nedokázaly, nebo že by se spotřeba zvětšila ještě radikálnějc. Co jsem měl kdysi Daihatsu Cuore, což má podobnej trouválec, ale ještě menší, tak rozdíl spotřeby na N95 od TankONO a "stejnýho" N95 od OMV dělal přes 50km na nádrži - samozřejmě ve prospěch značkového paliva.
Prostě jak píšu - na běžný ježdění je E85 ovina, ale v nouzi se to dá natankovat bez problémů. Asi jako když nalejete jednu nádrž naturalu bez aditiva do vergla co nemá tvrzený sedla. Taky se pro jednou nic nestane. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: pá květen 06, 2011 1:52 pm Předmět: |
|
|
toto palivo NENÍ vhodné pro karburátorové motory
nevím kde jsem to četl , a osobně vyzkoušel
kurvení motoru - spalováním ne , měl by tam probíhat nějakej chemickej rozklad oleje - má se častěji měnit , a u málo jezdících vozidel může rozklad paliva zasírat trysky _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: pá květen 06, 2011 3:08 pm Předmět: |
|
|
To je právě vono - NĚKDO NĚKDE NĚCO psal. Čemu ale věřit ? Proč by to nemělo bejt vhodný pro karburátorový motory, to právě nechápu. Kua, karburátorový motory na podobný směsi a daleko horší sračky za války jezdily normálně. Jezdily i na dřevoplyn. Závodní auta dřív žádný vstřikování neměly - měly nromální karbec (nebo několik). A jezdily výhradně na lihobenzínovou směs. Já myslím že je to zas jedna z těch "bleskových" kokotin. Spíš někdo někde řek, že se starej vergl - s karburátorem - jaksi ze svý podstaty na jiný palivo sám od sebe "nenaučí" a tudíž je potřeba ručně nastavit bohatost a předstih, ale tichá pošta z toho postupně udělala že není vhodný pro karburátorový motory. To samý to "zasírání" - tam jde spíš o to, že je E85 údajně agresivnější ke gumě a proto starý a zteřelý těsnění a hadice může docela úspěšně přeprat.
To je jako když jeden pimpus na jednom fóru psal, že to natankoval a měl najednou při sešlápnutí plynu sekundový prodlevy - "turboefekt" a že je to jednoduše způsobený tím, že je to špatný palivo, který totiž pomalu hoří a tak mu trvá, než pořádně "blafne" ...
Právě proto jsem uvedený pokus konal - abych si to vyzkoušel sám. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so květen 07, 2011 7:02 am Předmět: |
|
|
Tak tak. A teď jsem hledal po cestě z práce a nenašel jsem ani jednu pimpu, kde by tu e85 měli. |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so květen 07, 2011 8:14 am Předmět: |
|
|
co sem zkousel ja, tak cim vetsi kompresni pomer, tim to lip snaselo lih. V dobe kdy sem to zkousel jeste nebyl E85, ale zkousel sem to s normalnim denaturakem. 1200 zigul byl schopnej jet na cistej lih, 1500 taz s 1200 hlavou na smes pul na pul a normalni 1200 ve spartakovi zkousla maximalne 1/4 lihu. _________________ Pohrebaky nehnijou, to bys mel vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1252 Bydliště: Desná
|
Zaslal: ne květen 08, 2011 2:09 am Předmět: |
|
|
Praktická zkušenost:
LADA 1500s, do téměř prázdné nádrže čistý E85, bez seřizování karburátoru a zapalování, na benzín to jezdilo v pořádku (bez cukání atd.), na E85 to cuká, startování si nedovolím posuzovat, subjektivně to hůř jede. Možná by pomohlo seštelování, nevím co by to dělalo v zimě. Spotřeba vzhledem k tomu jak se s tím jezdí nelze posoudit. _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: ne květen 08, 2011 5:16 am Předmět: |
|
|
Ve SM asi před měsícem jasně napsali, že pokud vydělíme tepelnou energii obou paliv cenou na čerpadle, tak za stejnou cenu má víc energie N95. Proto mě E85 přestala zajímat, ani Warťasu se to nelíbí, a ten schroupne kdeco. Howgh. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: ne květen 08, 2011 5:22 am Předmět: |
|
|
Jenže už první věta z tvého příspěvku popisuje právě to, o co v této větvi nemělo jít. Tady by měly být zkušenosti ne typu "psali" nebo "povídali", ale "nalil jsem", "jezdil jsem", "zkurvil jsem". _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: po květen 09, 2011 7:26 am Předmět: |
|
|
Dre, napsal jsem jasně: nalil jsem a jelo to na . Tak snad ten obrázek pochopíš. _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
DUB57
Založen: 15.3.2013 Příspěvky: 1
|
Zaslal: út květen 27, 2014 7:49 pm Předmět: |
|
|
Vyzkoušeno ve spartaku 1089 benzín speciál 1:1 s E85 bez žádného zásahu jede trochu lépe se stejnou spotřebou. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|