Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: čt leden 27, 2011 8:21 am Předmět: Knihy z nakladatelství GRADA |
|
|
Už jsem to tady různě psal v několika větvích a možná by pro ostatní nebylo na škodu to skloubit do jedné větve, byť některé tituly se vymykají zaměření fóra.
Nedávno jsme řešili knihu o 1203kách - a pokud vím, tak výsledný result byl na stupnici 1-10 zhruba trojka až čtyřka ? Nejnověji se mi dostala do ruky kniha o T613kách (Tuček) a musím říct, že to podle mě opět trochu posouvá hodnocení. Je to pro mě jasné hodnocení jako 1. Moře informací, tuny obrázků - zejména prototypových, které jsem viděl poprvé v životě. Na začátku pojednání o 603ce, ale přesně tak jak má být - na pár stránkách, následně pak pokusy o vlastní konstrukci až po navázání spolupráce s Vignalem. Pak je tam průběh celého italského kontraktu s obrázky, nákresy, atd. Na konci knihy pak samozřejmě T700 a co mě udivilo, je tam například i AML Lanta - byť konstruktér je velký podivín a jako člen známé rodiny obchodníků z auty nemá příliš dobrou pověst, tak před ním smekám, protože udělat si doma na koleně auto, které vypadá naprosto profesionálně, na to člověk asi opravdu musí trochu šílený být... Nechybí pak technické údaje všech typů - prostě kniha nabitá informacemi. Muselo to dát šílenou mravenčí práci. Určitě doporučuju všem, kdo se o československé vergle zajímají, byť třeba vzduchové osmihrnky nejsou úplně v jejich ranku. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1252 Bydliště: Desná
|
Zaslal: čt leden 27, 2011 12:28 pm Předmět: |
|
|
Knížka o 1203 se opravdu moc nepovedla, možná kvůli nedostatku materiálů, ale důvodů asi bude víc. Co jsem slyšel tak pan Tuček umí psát pěkně, a jeho kolega Neumann zabývající se spíš autobusy a nákladními vozy také. _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jelen Vážný adept na RCG
Založen: 8.1.2011 Příspěvky: 225 Bydliště: Unhošť
|
Zaslal: čt leden 27, 2011 12:46 pm Předmět: |
|
|
Já teda nevim, ještě jsem se do knihy nezačetl, koupil jsem si jí před týdnem, ale zběžným prolistováním jsem zjistil, že je plná krásných fotek |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1252 Bydliště: Desná
|
Zaslal: čt leden 27, 2011 1:04 pm Předmět: |
|
|
Část o vývoji a původních prototypech je podle mě pěkná, hlavně ty obrázky. Ale je tam toho málo o novější historii, kdyby se 1203 vyráběla do roku 1980 tak by ta kniha seděla. Ty spousty prototypů TAZ a BAZ co i některé existují tam nejsou ani zmíněny. Když je věnován tak velký prostor historii AZV proč není alespoň něco o historii N.P. Kovosmalt Trnava? _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: čt leden 27, 2011 1:35 pm Předmět: |
|
|
A takhle fotku bývalého prosperujícího JéZéDé BOBR bys nechtěl? _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt leden 27, 2011 1:38 pm Předmět: |
|
|
Fotky vašich bobrů mi sem prosimvás netahejte, děkuji. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: čt leden 27, 2011 9:12 pm Předmět: |
|
|
Dále mám od pana Tučka také díl o broukenech. Klasicky skvělá kvalita, dopodrobna všemožné informace - jako nebroukař nemůžu posoudit rozsáhlost a kompletnost. Jediná věc mě tam ale zamrzela. Ferdinand Porsche, jistě výborný (já osobně bych se tedy rozhodně oproti některým bránil označení geniální, protože si myslím že nic zcela převratného motorismu - narozdíl třeba od Ledwinky nepřinesl) konstruktér je tam líčen jen jako otec brouka, fachman a odborník. O tom že to byl taky kumpán jednoho čalouníka s knírkem, díky kterému brouk vlastně spatřil světlo světa, kterej to všechno podporoval, připomínkoval a plánoval, tam není v podstatě ani slovo. Já myslím, že i ty temnější stránky každé legendy by se v zájmu objektivity měly popisovat... Je to hloupost, ale už pro tuto historickou neúplnost rozhodně publikaci jedničku dát nemůžu. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU.
Naposledy upravil LeDocteur dne ne leden 30, 2011 4:56 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
posim adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 489 Bydliště: Košice
|
Zaslal: so leden 29, 2011 7:34 pm Předmět: |
|
|
j.karel napsal: | proč není alespoň něco o historii N.P. Kovosmalt Trnava? |
Myslím, že kniha o 1203 má byť o 1203 a nie o histórii AZV (či Petery od roku 1864), kde je toho až až na písanie; či TAZ (predtým ZŤS, Kovosmaltu, BHZ, Mannesmanu a Coburgu od r. 1917).
Druhá vec je opis podniku v dobe výroby automobilov - to môže byť pre čitateľa zaujímavé a s problematikou súvisiace. Aj preto, že od použitých technológií sa priamo odvíja i výroba o ktorej produkte kniha píše. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rancher
Založen: 19.12.2006 Příspěvky: 1061 Bydliště: Brno
|
Zaslal: ne leden 30, 2011 1:12 pm Předmět: |
|
|
posim napsal: | Myslím, že kniha o 1203 má byť o 1203 a nie o histórii AZV (či Petery od roku 1864)... |
Naprosto tak. Když jsem ji dostal do rukou, tak mne jako novice zaujala, ale po přečtení ve mně zůstal pocit naprostého nedosycení a nesplněného očekávání.
Přitom p. Tuček psát umí, protože jsem si ve středu u nás koupil na doporučení LeDra tu 603jku a na služebce jsem to slupnul jak malinu a cítil se příjemně poučen a vzdělán.
Nejen 1203. ale kam se hrabe i Tučkovo povídání o Spartacích a Oktávkách.
Na ty poslední dvě další citované kníhy už nějak došla píle a koncepce a začala převažovat snaha "Franto podrž to, já jdu pro peníze." _________________ www.spartaky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne leden 30, 2011 1:32 pm Předmět: |
|
|
Knížka o vejtřaskách od Neumanna je skvělá, a ač jsem toho o nich technicky celkem dost věděl, dozvěděl jsem se mnohem, mnohem víc než byh čekal. Je komplexní a moc se mi líbí.
To samé i autobusy RO. O těch jsem věděl celkem prd, ale vzdělal jsem se velmi. |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: ne leden 30, 2011 4:48 pm Předmět: |
|
|
Vypadá jako Vrána. Ale je to Králík.
Kniha o Pérácích je nejslabší z celé dosavadní řady - opět polovina knihy věnována závodům a závodníkům - společný jmenovatel je pouze to, že hýždě toho a toho borce se někdy dotkly sedátka péráka.
Kniha o Čezetách - prasatech je zajímavá. Je tam hodně údajů a neznámých věcí, ale mnoho z nich není jisté, zda-li jsou pravdivé.
Kniha o Drabantech - super. _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rancher
Založen: 19.12.2006 Příspěvky: 1061 Bydliště: Brno
|
Zaslal: ne leden 30, 2011 5:47 pm Předmět: |
|
|
A je to Králík!
Kdo řekl, že není? _________________ www.spartaky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Koudelka
Založen: 5.4.2009 Příspěvky: 366 Bydliště: Holomóc
|
Zaslal: ne leden 30, 2011 7:21 pm Předmět: |
|
|
Teda takhle se zřídit za bílýho dne Tak já jen doplním,pokud už není psáno jinde,knížka o litránku mi přijde celkem slušně zpracovaná i přes její subtilnost,od předchůdců přes první návrhy a prototypy,sportovní ůspěchy,rozlišení jednotlivých modelových roků,barev karoserie až po dobovou reklamu, nákresy a počty vyrobených kusů.No prostě dobře se to čte a je to přehledně zpracováno. _________________ Já neříkám nic,ale na moje slova dojde!!! |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1252 Bydliště: Desná
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá březen 11, 2011 1:32 pm Předmět: |
|
|
Neumann? Chcuk! |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|