Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Terablick
Založen: 16.12.2010 Příspěvky: 28
|
Zaslal: pá březen 11, 2011 2:05 pm Předmět: |
|
|
Krásně zavádějící "test". Ano, při ředění paliva s normálním naturalem je jistě cena poměrně vysoká, a rozdíl v ceně není tak markantní. Protože auto nebylo nijak upraveno, dokonce ani resetována jednotka, vůz jel na "benzínový" režim a ten pak "dolaďoval" pro jiné složení směsi. Je to stejné, jako by jste do benzínového motoru nalili naftu s benzínem a čekali, že pojede stejně nebo líp... Provoz na E85 se vyplatí, pokud jezdíme na E85. To znamená, že tankujeme jen a pouze E85 a neředíme ho, a že tankujeme stále jen a pouze E85. Pro provoz na neředěné E85 je ale třeba pochopitelně přenastavit směs, předstih atd, což jde mechanicky u aut s mechanickou regulací, nebo elektronicky u aut s řídící jednotkou. Jednotka vyrobená a naprogramovaná pro provoz na natural se může (po zresetování nebo dlouhodobém ježdění na E85) "naučit" jezdit i na něj, ale má přecijen poněkud omezené možnosti, a není pro tenhle účel přímo naprogramovaná. Pro opravdu efektivní provoz na E85 je tedy třeba přenastavit jednotku přímo pro E85, nebo použít "oblbovač", kterej je stavěnej přímo pro konkrétní model auta a motorizaci + většinou přenastavit (zvýšit) ještě tlak paliva a použít jiné svíčky. Po takovéto úpravě (některé vozy se vyrábějí už v továrně s úpravou pro E85) lze docílit 2 různých výsledků - zásadního zvýšení výkonu, nebo snížení provozních nákladů při zachování přibližně stejného výkonu. Tyhle možnosti se vzájemně nevylučují, ale spíš vzájemně doplňují. Pokud chceme jezdit "úsporně" (z hlediska nákladů na ujetý kilometr, nikoliv objemu spotřebovaného paliva), použijeme nastavení pro srovnatelný výkon. Pokud chceme razantně zvýšit výkon, musíme počítat s vyšší spotřebou a tím i vyššími náklady, ale i tak nám E85 umožní dosáhnout vyššího výkonu než klasický Natural. Všechno co píšu je ověřeno v praxi a vyzkoušeno. S velmi dobrými výsledky se E85 používá například v motorsportu. Obecně je "litrová" spotřeba motoru při provozu na čisté E85 téměř vždy vyšší, jde ale o to, o kolik naroste (nebo spíše klesne) spotřeba z hlediska nákladů na palivo. Při nastavení motoru pro provoz na čisté E85 náklady klesnou výrazně (ne v řádu haléřů, jak je uvedeno v testu, ale v řádu desítek korun na 100 km). Obecně lze u elektronicky řízených motorů očekávat snížení nákladů na palivo o nějakých 10-20%. Při provozu neupraveného auta na čisté E85, nebo dokonce na směs E85 a Naturalu pochopitelně rozdíl bude minimální, a výhody E85 budou potlačeny nevhodným softwarem řídící jednotky, čili ve výsledku dojde ke zhoršení chování motoru a tím k vyšší spotřebě. Důkazem o vhodnoti využití lihu jako paliva je fakt, že už před mnoha a mnoha lety se trochu jiná forma (Methanol) používala pro zvýšení výkonu závodních aut přímo v továrních týmech, a dodnes se používá například v závodech extrémně výkonných strojů (BigFoot, Dragstery, MonsterTraktory, Nascar atd), tedy tam, kde není v pravidlech pro stavbu a provoz závodního auta stanovené "sériové" palivo (Natural). |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: pá březen 11, 2011 2:25 pm Předmět: |
|
|
kua ty to máš dlouhý ,
všechno je jenom relativní
ale jináč jim vytýkáš že maj napsanou úsporu v haléřích a udáváš desítky korun na 100km , oni to mají hal/1km , takže vlastně je to úplně stejné
tady u nás cena E stoupá souměrně s BA , proč když je tam malý podíl ropy ? _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: pá březen 11, 2011 2:28 pm Předmět: |
|
|
Protože mužou a ty to stejně zaplatíš _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: pá březen 11, 2011 2:36 pm Předmět: |
|
|
JÁ NE ! , zkoušel jsem to do škatule , jak je popsáno , a nehodlám to předělávat podle počasí , a filcku taky řešit nebudu nemám připojení k PC (zatím) v zimě je to problémový a vlétě hodlám osedlat kolo _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1252 Bydliště: Desná
|
Zaslal: pá březen 11, 2011 5:52 pm Předmět: |
|
|
Patrika na kole doporučuju, je to velice zajímavý pohled _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: pá březen 11, 2011 9:15 pm Předmět: |
|
|
Blesk. hm. To je záruka objektivity a odbornosti sama o sobě.
Patriku, nafta je v ceně paliva skoro ta nejmenší položka.
Jinak o erudici článku svědčí například už jen tvrzení, že vstřikovací zařízení umožňující vstříknutí většího množství paliva mají všechny benzínové vozy s katalyzátorem.
P.S.: Vyšlo to taky v tištěný verzi ? Určitě to bylo na první stránce s osmicentimetrovejma titulkama "PUMPAŘKA PROMLUVILA. VŠECHNO JE TO PODVOD !" _________________ Šel dědeček na kopeček, že zařízne Buráka, kudla se mu v ruce smekla, tak zařízl ČERVINKU. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Terablick
Založen: 16.12.2010 Příspěvky: 28
|
Zaslal: so březen 12, 2011 1:32 pm Předmět: |
|
|
Burák napsal: | Protože mužou a ty to stejně zaplatíš |
Přesně tak.. Protože můžou... Ale cena paliva neni závislá jen na ceně ropy (ta je dokonce jen minimálním podílem výsledné ceny), a u E85 ještě hraje významnou roli cena a daň lihu . |
|
Návrat nahoru |
|
|
Terablick
Založen: 16.12.2010 Příspěvky: 28
|
Zaslal: so březen 12, 2011 1:34 pm Předmět: |
|
|
Patrik Novák napsal: | kua ty to máš dlouhý ,
všechno je jenom relativní
ale jináč jim vytýkáš že maj napsanou úsporu v haléřích a udáváš desítky korun na 100km , oni to mají hal/1km , takže vlastně je to úplně stejné
tady u nás cena E stoupá souměrně s BA , proč když je tam malý podíl ropy ? |
Oni tam uvádí rozdíl 0,04 Kč na km, což je na 100km rozdíl 4,- Kč. já říkám, že rozdíl může bejt v desítkách korun . Klidně 10x tolik než uvádí v testu, nebo i víc... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Terablick
Založen: 16.12.2010 Příspěvky: 28
|
Zaslal: so březen 12, 2011 1:35 pm Předmět: |
|
|
LeDocteur napsal: | Blesk. hm. To je záruka objektivity a odbornosti sama o sobě.
Patriku, nafta je v ceně paliva skoro ta nejmenší položka.
Jinak o erudici článku svědčí například už jen tvrzení, že vstřikovací zařízení umožňující vstříknutí většího množství paliva mají všechny benzínové vozy s katalyzátorem.
P.S.: Vyšlo to taky v tištěný verzi ? Určitě to bylo na první stránce s osmicentimetrovejma titulkama "PUMPAŘKA PROMLUVILA. VŠECHNO JE TO PODVOD !" |
Přesně tak - naprostej souhlas se vším v tomto příspěvku . |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Terablick
Založen: 16.12.2010 Příspěvky: 28
|
Zaslal: ne březen 20, 2011 10:39 pm Předmět: |
|
|
Konečně seriozní test . Až budu mít čas, pročtu si to celý - jen jsem to proletěl . |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rancher
Založen: 19.12.2006 Příspěvky: 1061 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po březen 21, 2011 6:43 am Předmět: |
|
|
Nejdůležitější sdělení pro nás je tam tohle:
_________________ www.spartaky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Terablick
Založen: 16.12.2010 Příspěvky: 28
|
Zaslal: po březen 21, 2011 11:29 am Předmět: |
|
|
Nevidím v tom problém - mimo faktu, že lžou. Auta s mechanikou či karburátorer NEJSOU NEVHODNÁ - jen se musí mechanicky seřídit! Prostej fakt, že si karburátor sám nepřešteluje směs a rozdělovač předstih je snad každýmu jasnej. O ničem jiným to neni. Pochopitelně - stejně jako u klasickýho benzínu - když si to seřídím na jedno palivo, musím jezdit na to jedno palivo. Na jiný to prostě nepojede dobře nebo třeba i vůbec. Ale to platí pro všechny motory a všechny paliva. Elektronika se přešteluje sama, mechaniku musí někdo přeštelovat ručně . Oni to tam ale i píšou, jen nejdřív napíšou, že to nejde, a pak o 3 řádky níž napíšou jak to jde . |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rancher
Založen: 19.12.2006 Příspěvky: 1061 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po březen 21, 2011 12:19 pm Předmět: |
|
|
A wotom to je...když není E85 všude, tak nebudu po každým tankování přetryskovávat a štelovat.
Prostě to pro nás neni neb to nic, kromě starostí, nepřinese.
Takže lhaní se nekoná. Lže se jinak. _________________ www.spartaky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|