Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
VanDan
Založen: 17.3.2010 Příspěvky: 2
|
Zaslal: čt březen 18, 2010 8:04 pm Předmět: Diferenciál - Š octavia vs Š 1202 |
|
|
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jaké jsou rozdíly diferencíálu mezi octávkou a 1202 Slyšel jsem že 1202 byly více do pomala a to z důvodů: měli větší kola 16´´ a ještě že to byla spíše dodávka.Také prý mají lépe uložené poloosy Já mám traktůrek z octávky bohužel jen s jednou převodovkou a chtěl bych to udělat více do síly bez nějakých velkých úprav na vozidle.sehnal jsem celou zadní nápravu ze 1202 a potřeboval bych poradit zdali to má smysl měnit, pište prosím co nejvíce rozdílů a kdyžtak o kolik je pomalejší. A jestli to pasuje bez problémů. Děkuji
PS-pokud už je toto vysvětleno tak se omlouvám ale nikde jsem to nenašel. _________________ Kdo maže, ten jede! |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.karel Moderátor
Založen: 27.4.2009 Příspěvky: 1252 Bydliště: Desná
|
Zaslal: čt březen 18, 2010 8:21 pm Předmět: |
|
|
Ty diferáky jsou záměnné, viz v kategorii podvozek:
http://forum.predseda.com/viewtopic.php?t=369 _________________ Až tvé tělo dodýchá,
až dožiješ svých dní,
tak i k tobě přispěchá,
má 1203 pohřební... |
|
Návrat nahoru |
|
|
VanDan
Založen: 17.3.2010 Příspěvky: 2
|
Zaslal: čt březen 18, 2010 8:53 pm Předmět: |
|
|
Děkuji ale stále tam není, o kolik, jestli je to hodně znatelné, a ještě bych se chtěl zeptat, jestli jsou stejně široké, někde jsem zaslech že ta ze 1202 je o 10 cm širší, je to opravdu tak? _________________ Kdo maže, ten jede! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt březen 18, 2010 10:12 pm Předmět: |
|
|
To ne, jsou vzájemně zaměnitelné, dokonce je zvenčí od sebe nerozeznáte. A zas o tolik do pomala to není, řekněme že 1202ka na rovné silnici jede o 10-15 km/h rychleji s diferákem z oktávky, než s původním. Uložení poloos je také stejné, jen 1202kové jsou delší než oktávkové. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: pá březen 19, 2010 8:15 am Předmět: |
|
|
VanDan: Jak říká Předseda, diferenciálem nějakého většího zpomalení nedosáhneš, potřebuješ mezi převodovku a diff vřadit ještě jeden převod do pomala. Doporučuju tohle fórum, které je mimo jiné různým těmto domácím samodělům věnované a spousta věcí se tam dá dobře sehnat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá březen 19, 2010 8:23 am Předmět: |
|
|
Viděl jsem už několik takovýchto traktůrků, které to měly vyřešené přidáním druhé převodovky za tu první. Nevypadá to díky lavoru pro spojku moc elegantně, ale účel to plní. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kozzel
Založen: 3.12.2007 Příspěvky: 200 Bydliště: Plaha
|
Zaslal: čt duben 01, 2010 3:21 pm Předmět: |
|
|
Ale ale klucíí...
Máte pravdu v tom, že jsou záměnné. Obal diferenciálu, je opravdu shodný.
Pak se liší:
octávia: Převod 1:4,78 - více do rychla
uložení pastroku: ožisko s větší únosností ( širší), musí se měnit trubka, distanční trubka, ložisko, atp..
Uložení talíře je shodné - na dvě velká kuželíková ložiska.
Uložení poloos stejné nnení, octávia má na štítech brzd domeček pro jednořadé ložisko, 1202 pro dvouřadé, a tomu odpovídá kratší nebo delší náboj. poloosy samo delší u 1202.
Rozdíl rychlostí vozidla octávia s 4,78 a 15" kolama oproti 1202 s 1:5,25 a 16" kolama je 7,5 Km/hod |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt duben 01, 2010 9:09 pm Předmět: |
|
|
No my mysleli uložení poloos v tom diferáku samozřejmě, ne v polonápravě. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kozzel
Založen: 3.12.2007 Příspěvky: 200 Bydliště: Plaha
|
Zaslal: čt duben 01, 2010 10:50 pm Předmět: |
|
|
NO to sem pochopil, ale raději jsem to sem napsal.
Ale hlavně ste zapomněli na uložení pastorku, to je důležité. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kounect
Založen: 17.3.2008 Příspěvky: 244 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: pá duben 02, 2010 11:01 am Předmět: |
|
|
Mění to něco? Já jen že jsem si nandal dif z Ochcáuky na 1202...tak jestli to bude fungovat. Mělo by ne? Neshledal jsem nic co by nasvědčovalo tomu že ne. _________________ 1202 STW 1962
Octavia 1963
Brouk 1977 |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: pá duben 02, 2010 11:46 am Předmět: |
|
|
kozzel napsal: | uložení pastroku: ožisko s větší únosností ( širší), musí se měnit trubka, distanční trubka, ložisko, atp.. |
Tohle je u Octávie ? Kvůli absenci středního ložiska kardanu ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
kozzel
Založen: 3.12.2007 Příspěvky: 200 Bydliště: Plaha
|
Zaslal: pá duben 02, 2010 10:38 pm Předmět: |
|
|
Ne naopak to má 1202,a dodávkové verze 1201.
Octávia má lečí ložisko. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|