Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: st duben 13, 2016 11:38 pm Předmět: Přívěs jako samostatné vozidlo vs výbava auta v ČS (vl.TP) |
|
|
Dnes jsem zaslech, jak chlap tvrdil,
že amatérsky vyrobenej přívěs provozoval s SPZ z tažného auta,
a že až v 70. letech musel mít ten vlek svůj TP.
To mě dost překvapilo,
vím, že dodnes to takhle je v UK, takže pak je problém tu přihlašet karavany odtamtud, když nemaj TP,
a mám takový tušení, že svou spz asi neměl PAV za š1000/100, co byl pátý kolo u vozu...
Ale normální vleky jsem myslel,
že svoji spz měly přinejmenším už od třeba WW2, tak teď nevím...
Taky mě napadlo, že třeba chlap s tím vlekem takhle jezdil,
a teprve v 70. letech mu to SNB zatrhnul,
ze takhle by to neslo, a ze si ma nechat vystavit TP...
ze mu to treba predtim jen tolerovali
(anebo si nevsimli, ze ma na vleku spz z auta...
pocitace s kamerama nebyly, a emisni znamky taky ne).
Co o tom kdo vite? _________________ Martin Adámek |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: čt duben 14, 2016 8:53 am Předmět: |
|
|
Samozřejmě, že to tak bylo. Akorát to datum změny nevim, ale byla to první půlka 70.tých let. Mimochodem to maj i v NL dodnes. Hale a ono je taky něco, co nevíš? To jsem netušil _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt duben 14, 2016 8:56 am Předmět: |
|
|
Karavan z UK u nás nepřihlásíš, protože má dveře na druhý straně |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: čt duben 14, 2016 8:01 pm Předmět: |
|
|
No vida, tak tohle jsem fakt nevedel, dokud jsem to nahodou nezaslech.
Ale dneska jsem si jeste dodatecne uvedomil, ze u okresnich SPZ sla spz od vleku snadno rozpoznat podle poradi, pac mela pismena uprostred, ne na zacatku.
Karavany z UK jsou dost oblibeny kvuli nizky cene (zpusobeny mozna dverma vlevo ) a spousta Cechu je pouziva.
Udajne je mozny je prihlasit v PL, a pak uz diky PL TP i v CZ. Coz jsem nijak neoveroval, ale nekde jsem to zaslech nebo zahlid.
Ale ze jich tu je dost prihlasenejch s ceskyma RZ, tim jsem si celkem jistej.
edit: Mel ho i prvni ceskej medialne znamej digitalni nomad:
http://vitavalka.cz/karavan-08-zmente-vse-co-vam-nesedi.php
(pak ho prodal a poridil jinej, ale nevim jakej - ale v odkazovanym clanku jsou dvere vlevo videt) _________________ Martin Adámek
Naposledy upravil martin.adamek dne čt duben 14, 2016 8:08 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: čt duben 14, 2016 8:05 pm Předmět: |
|
|
Burák napsal: | Mimochodem to maj i v NL dodnes. |
Tim by se vysvetlilo, jak fungoval NL karavan za Kadetta E coupe - takovej velkej nador s vlastni napravou, co se k nemu pricuc.
Tam teda asi nemuseli resit, jestli je to spis vlek, nebo spis nosic na kola, kdyz to v NL nerozlisujou.
Ackoliv... v poslednich mnoha mesicich az malo letech se vyrabi korba/skrin na velky dodavky s vlastni napravou, a formalne je to prives, i kdyz to tak nevypada. Fyzicky je to treba Transit se 3 napravama,
a ma to celkovou az tech teoretickych 3,5+3,5 = 7 t, a pritom to neni N2 (C),
ale N1+O2 (B+E), coz prinasi spoustu vyhod.
Tak tohle reseni jsem mel pocit, ze je z NL,
ale pritom pri zarazeni zpatecky se zvedne naprava, a hlavne, automaticky se sklopi SPZ privesu, a objevi se SPZ auta. Ale asi to tak maj reseny kvuli exportu. _________________ Martin Adámek |
|
Návrat nahoru |
|
|
dave
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 166 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: ne duben 17, 2016 6:58 pm Předmět: |
|
|
Myslím si Martine, že pleteš několik různých věcí dohromady. Nedokážu si představit jak bys chtěl přidělat valníkovou nebo skříňovou nástavbu s nápravou na dodávku. V tomhle případě se jedná většinou o minitahač na který se napojí "návěs", ale vzhledem k jeho minimální délce je návěs zaaretován a auto se pak chová jako třínápravové. Pak je ještě další varianta a to je skříňový nebo valníkový dvounápravový automobil do 3,5 t k němuž se dá připojit pod převis nástavby ještě jedna náprava pro zvýšení nosnosti a jestli se nemýlím, tak registrační značka zůstává stejná a mění se pouze barva kvůli zvýšené hmotnosti. Dřív se i v čr používaly dvě barvy, ale ty rozlišovaly vozidla osobní (blá barva) a užitková nebo nákladní (barva žlutá). |
|
Návrat nahoru |
|
|
Burák Moderátor
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 2529 Bydliště: Beroun
|
Zaslal: ne duben 17, 2016 10:01 pm Předmět: |
|
|
Ja bych rekl, ze ses nacuchal Toluenu... _________________ Autum nerozumim, jen blbě kecám! |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: po duben 18, 2016 6:54 pm Předmět: |
|
|
dave:
No vsak to je presne to, co pisu...
formalne je to tahac + pripojne vozidlo;
ve skutecnosti (fyzicky) je to nastavba s dalsi napravou a dalsi SPZ...
Je to takova pravni klicka a la
Aixam (moped, co vypada jako auto)
nebo Tatraktor (traktor, co vypada jako auto).
Tak tohle je holt souprava, co vypada jako auto.
A jako 3napravovy se (aspon to, co jsem videl) chova jen pri jizde vpred;
pro couvani se zveda naprava a sklapi SPZ.
V tech bilejch a zlutejch SPZ byl straslivej chaos.
Na jednu stranu mely zlutou SPZ nektery Favority Praktik a nektery 1203 (asi na znameni toho, ze jde o N1);
na druhou stranu Furgoni snizeny na 3,5 t (N1) mely bilou SPZ, aby se poznalo, ze na ne neni potreba C.
Krom toho byly modrozluty pro cizi statni prislusniky (diplomaty a vietnamce) a cervenobily pro pujcovny. A uz si nepamatuju testovaci v automobilce.
Ale SPZ na vlek se poznala podle toho, ze mela pismena uprostred. _________________ Martin Adámek |
|
Návrat nahoru |
|
|
dave
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 166 Bydliště: Mladá Boleslav
|
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: po duben 18, 2016 10:19 pm Předmět: |
|
|
O ty rucni variante 2 jsem nevedel;
a to automaticky sklapeni spz pri couvani je v ty variante 3, kde se pridava jen naprava - a spz vleku ma.
Jinak pro uplnost jeste obytnej nador na Kadettoj:
https://www.youtube.com/watch?v=7u65bkPEAQ0 _________________ Martin Adámek |
|
Návrat nahoru |
|
|
dave
Založen: 25.12.2006 Příspěvky: 166 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: st duben 20, 2016 6:27 pm Předmět: |
|
|
Myslím, že to nechápeš, ta přídavná náprava není vlek a slouží ke zvýšení nosnosti vozidla, nejedná se tak o soupravu. Registrační značka zůstává stejná, pouze se mění barva značky kvůli změně celkové hmotnosti. |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: st duben 20, 2016 8:02 pm Předmět: |
|
|
Jo takhle, uz se chytam...
Asi me nejak zmat ten hak, kterym se to chyta k autu...
a to sklapeni svetel pri montazi (az ted vidim, ze tam neni zadna sklapeci 3uhelnikova odrazka).
No tak to se divim, ze tohle vubec pravne projde. To by u nas asi neslo.
Pripojeni vleku u ostatnich variant musi urednik zkousnout,
ale z toho, ze si 3x denne na dvorku menim pocet naprav a hmotnost
(nerkuli treba jeste skupinu ŘP), tak z toho by se asi ceskej urad osypal.
A to vcetne bernaku, kvuli silnicni dani. (a pojistovna tez) _________________ Martin Adámek |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|