Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: st duben 25, 2007 9:54 am Předmět: [octavia] Volnoběh (aneb Předstih a Samozápaly revival) |
|
|
Pánové,
začínám být zoufalý. Motor se mi chová čím dál podivněji a já pořád nemůžu objevit závadu. Takže tentokrát:
- studené to jde startovat jedna báseň, chvíli to jede jak má, volnoběh drží, pohoda.
- po nějaké chvíli a když se to trochu víc zahřeje, začne se to chovat podivně - držím-li motor déle v otáčkách a potom dám volnoběh, scípne to. V těch vysokých otáčkách je slyšet, že občas kucká, jede nepravidelně ( což by ukazovalo na předstih ?).
- pokud nesnížím otáčky naráz, ale pozvolně, pochvíli to normálně volnoběžné otáčky drží (což by ukazovalo na slabou pumpu ? Je normální že při vytočení na cca 3000 ot klesne v plovákové komoře hladina o cca 2 mm ?).
- při jízdě z kopce se zař. rychlostí bez plynu to střílí do výfuku (což by ukazovalo na ucpaný vzdušník volnoběhu ?)
Přitom to jede celkem dobře, táhne jak kráva. Předstihem jsem zkoušel hýbat, no effect. Rozdělovač celý vyčištěný, seřízená podtl. i odstř. reg. Karburátor jsem kompletně vyčistil (až na jehlový ventil přítoku, na který nemám klíč), no effect. Svíčky nové.
Mám teda podezření na zlou pumpu, nemám ale druhou abych mohl vyzkoušet. Pokud někdo zažil něco podobného nebo může cokoli poradit, budu moc vděčný. Díky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st duben 25, 2007 10:50 am Předmět: |
|
|
Já bych měl podezření na karbec. Nemáš jiný, který bys tam zkusil celý dát? |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: st duben 25, 2007 10:58 am Předmět: |
|
|
Mám ho doma, jenomže jsem právě mimo a domů pojedu až za 14 dní ...
Očividně je to problém týkající se paliva, karbec jsem ale celý rozebral a vyčistil, všechno se zdá ok. Jediné co jsem nezkontroloval je jehlový ventil - nemám na něj klíč (tušímže trubkový 11 nebo 12 musí být ?). Zkusím ho sehnat.
Případně kdyby někdo z Brna mohl od příštího pondělka dál na půl hoďky zapůjčit karbec ... nejlíp v okolí kolejí PPV :) ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
LeDocteur
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1939 Bydliště: Krysočina
|
Zaslal: st duben 25, 2007 11:22 am Předmět: |
|
|
Podle mě je to kombinace víc věcí. Já osobně bych viděl blbou pumpu, špatnej předstih a možná i nejistou cívku - jestli to dělá jak říkáš až po určitý době po zahřátí. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: st duben 25, 2007 1:28 pm Předmět: |
|
|
Nejistá cívka ? Myslíš, že zahřátím začne házet malou jiskru ? Je fakt, že když zastavím na parkingu (vypnu motor), postojím cca 10 minut, tak to pak zase chvíli jede dobře i když je motor zahřátý ... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Giskard
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 12 Bydliště: Děčín
|
Zaslal: st duben 25, 2007 5:23 pm Předmět: |
|
|
Zkus vyčistit sítko v palivový pumpě. U oktávky mi to taky občas blblo... |
|
Návrat nahoru |
|
|
AlvA
Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 988 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st duben 25, 2007 8:05 pm Předmět: |
|
|
Vodmontuj vzduchovej filtr, sundej viko karburatoru, nastartuj motor a koukej, esi pri pridavani a ubirani votacek nekolisa hladina v karburatoru. Esi nekolisa, nejni to AC pumpa a jehlovej ventil. V tom pripade to muze bejt bud bohatost smesi pri volnobehu, cili strili-li to do vejfuku, tak je smes chuda. to se serzuje tak, ze pri volnobehu utahujes sroub bohatosti, az to zacne kuckat a trochu ho pak vratis, aby to bezelo pravidelne. nepomuze-li todle, tak je problem v zapalovani, v tom pripade v prvni rade vycisti kontakty prerusovace a nastav vodtrh, pak teprve steluj predstih. Pri votaceni rozdelovace po smeru hodinovejch rucicek zacnou votacky klesat, pak s nim votoc naspatek, kdy se prestanou zvysovat. nepomuze-li ani todle, tak vymen kondik popripade civku a kabely. Strileni do vejfuku pri brzdeni motorem znamena to, ze smes z jakyhokoliv duvodu a to at uz bohatosti smesi nebo malou jiskrou se smes nezapali ve valci a blafne az v rozzhavenym vejfukovym parozi. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sestra 6 Vážný adept na RCG
Založen: 20.12.2006 Příspěvky: 1304 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: st duben 25, 2007 9:33 pm Předmět: |
|
|
Jen aby to nebylo ucpanou dírkou v uzávěru palivové nádrže. Kvůli takové banalitě jsem už toho taky hodně možná zbytečně rozebral _________________ Sedan1201 1957; Wartburg 353 de Luxe 1970; Wartburg 353Tourist 1973, Renault Scenic Grand 1,9 DCi; ZTS 1203Mde Luxe 1991,2 x JAWA 05, Fávo 135lx.
RIP:Sedan 1201, Wartburg 353-1 a W, Oltcit 11R, Škoda 105L, 2xDacia 1310 a plasťáky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: čt duben 26, 2007 1:12 pm Předmět: |
|
|
Dík moc za rady. Dírka v nádrži je, to jsem zkontroloval jako první :)
Hladina karburátoru kolísá, při vytočení motoru klesne o cca 2mm. Jen bych upřesnil, že střílení do výfuku znamená bohatou směs, ne chudou. Chudá směs = střílení do karbece (jestli se teda nemýlím, hihi).
Každopádně teď jsem přijel z oběda a motor šlapal naprosto normálně, studený i teplý ... takže to vypadá spíš na náhodně se objevující mechanickou závadu (nějaké zadrhávání AC pumpy) či nějaké náhodné smetí (jehlový ventil). Případně bordel v rozdělovači (odtrh). Aspoň se nám to pěkně zúžuje :) |
|
Návrat nahoru |
|
|
dvk
Založen: 24.12.2006 Příspěvky: 146
|
Zaslal: út květen 15, 2007 1:53 pm Předmět: |
|
|
Tak konečně vyřešeno, jako vždycky se jedná o částečné selhání lidského faktoru (= blbost).
Až budete někdy někdo řešit něco podobného, tak na začátek nezapomeňte (jako já) seřídit odtrh kontaktů přerušovače :) Abyste nemuseli vyměnit půl motoru a pak zjistit že jejich vůle je ani ne 0.1 mm, okem prakticky nepozorovatelná. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|