Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: po srpen 31, 2009 9:02 am Předmět: Martin - Mikrobus kšiltovka |
|
|
Tak když už jsem se při mé první návštěvě srazu s některými potkal osobně, tak jsem se teda rozhoupal, a po několika letech příležitostného nakukování na fórum "zpoza buku" jsem se odhodlal k registraci
Těsně před vánoci 2008 jsem si (povzbuzen Bursíkovou motivací) dovezl na podvalníku za Transitem vysněný mikrobus.
Kromě Bursíka mi k tomu rozhodnutí pomoh trochu i Luboš (znáte z fóra), jehož modrý ROL (cca.1970) jsem měsíc předtím řídil z místa koupě k němu domů - a nějak mě to oslovilo (byla tma jako v pytli, tak jsem asi neviděl na tachák ).
Sice jsem o tom mikrobusu věděl už asi rok, rok a půl, a trošičku mě lákal, ale byly tam i nějaký zápory, a až svezení Lubošovým valníkem a hrozba Bursíkovy daně mě donutili odhodlat se k činu.
Nevýhody mýho vozu při rozhodování o koupi:
- Je to přestavba. Papíry jsou o deset let starší než auto, takže se z TP nedozvím o svým autě nic. Navíc na kastli se dá přečíst jen rok 1980. A ještě je v tý kastli novější tachák (asi Š105), nejspíš s celou palubkou. (takže druhá kastle, třetí palubka, ... a nejmíň třetí motor )
- Vnitřní kliky jsou už zapuštěný plastový
Že má zapuštěný vnější kliky mi nevadilo, protože 1203 s vystouplýma klikama považuju za obtížně sehnatelnou raritu, a navíc jsem je na vlastní oči fyzicky viděl až na Lubošově ROLu - jinak jsem dřív potkával jen zapuštěný kliky, takže mi nevadily, považuju je za normální.
Výhody
- Určitě jsem chtěl mikrobus - splňuje
- Určitě jsem chtěl kulatý přední světla - splňuje
- Přál jsem si kšiltovku - splňuje - a že to není samozřejmost, vždyť se to kvůli spotřebě běžně řezalo. Pamatuju z provozu jednu 1203, která ho taky měla ufiklej. Takže dochovanej kšilt jsem považoval za vzácnost.
- Byla v regionu - moh jsem si nechat náchodský SPZ, nemusel jsem vyfasovat novodobý krajský RZ, navíc s tím pro veterány hnusným evopským proužkem. Sice to je NAE z 90.let, ale pořád to provedením odpovídá těm starým SPZ. Dokonce ani nejsou reflexní. Takže i čísla hrály roli, když to chci jako veterán.
- i přes novou palubku se naštěstí dochoval volant ze Š100 (nepopraskaný!), a páčky co vypadaj jako z 1000, ale pravá páčka má dvě polohy jako 100
- je to 4kvalt 1,2, mechanická AC pumpa, nízký sedačky, tudíž žádnej bastl na 1500 z 90. (konce 80.) let
Tak jsem se nakonec rozhod ji vzít, protože když jsem chtěl kšiltovej mikrobus za pro mě přijatelný peníze, tak jsem si nemoh moc vybírat. Rok prostě budu všude uvádět 1980, protože to fyzicky odpovídá tomu vozu, a budu k tomu tak ladit i doplňky a výbavu. Rok v TP je papírovina, která na vůz a jeho podobu nemá vliv. Auto je teda o tři roky starší než já, oběma nám táhne na 30, takže jsme vrstevníci
A vnitřní plastový kliky nejsou zvenku vidět.
Jinak jsem se k 1203 dostal trochu oklikou
- Mezi známými jsem byl znám spíš jako fanatik přes Transity (vizte http://www.adamek.cz/dodavky/transit/ ), zajímaj mě obecně dodávky (nový i starý, hlavně Transit a Transporter, ale i jiný)
- Z dodávek mám nejradši mikrobusy (a sanitky, a soupravy, a ...)
- Mám vztah k veteránům, hlavně ke Škodovkám z 2. poloviny 20.stol.
Tak jsem si to všechno dal do kupy, a vyšla mi z toho 1203
- je to mikrobus
- je to veterán
- je to škodovka z druhý poloviny století (a to doslova, v jednom vozu je origoš od výroby pohromadě vzorkovník výrobního programu škodovky za desítky let - motor a přední světla/blinkry z Octávky a Felicie, volant ze 100, páčky pod z 1000, vnitřní kliky a tachák ze 105, zadní světla z 1000, vypínače na palubce z 1000 a 100)
- takže jsem si několik věcí splnil jednou ranou, abych kvůli tomu nemusel kupovat a provozovat víc aut
Navíc je to z historických dodávek nejen nejlevnější (na koupi i údržbu), ale taky jediná regionálně správná volba - je to naše národní vozidlo, který tady bylo nejobvyklejší.
Dřív jsem jezdil s Transitem (1990, ne mým) a se Š100 (1971), takže se starou škodovkou jsem měl zkušenosti (byť jsem byl zvyklej na konstrukčně novější motor), s dodávkou jsem měl zkušenosti (navíc 1203 je dlouhá jak nová octávka), a argument, že "1203 nejela rovně ani když byla nová" mi nevadí, protože ten Transit na tom byl dost podobně, a š100 vlastně taky, takže vůli v řízení jsem vždycky považoval za povinnou výbavu vozidla
Klidně mě zabte, ale hlásím, že mám rád i "všechno vzadu" - jezdil jsem se Š100, a v kopcovatým Náchodě jsem v zimě při sněžný kalamitě projel na sjetejch letních tam, kde neprojely funglovky na zimákách (ráno stačilo lopatou nahrubo odházet sníh tak, aby byl jen po spodní hranu předního nárazníku, a už jsem jel tři z místa , o stoupání do zasněžených kopců netřeba mluvit ). A díky tomu, že jsem při škole (a hned od autoškoly, a po dvorku okolo rampy i před ní) lítal s Transitem, mám obecně rád zadní náhon, tj. včetně kardanů (tím už sem patřím ). Jediný, co nemusím (resp. co, ač nerad, musím respektovat, když chci něčím jezdit), jsou předokolky. _________________ Martin Adámek
Naposledy upravil martin.adamek dne po srpen 31, 2009 10:17 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po srpen 31, 2009 9:25 am Předmět: |
|
|
A ty Alfy v Bělovsi jsi viděl? |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: po srpen 31, 2009 9:27 am Předmět: |
|
|
Tak to bylo ve stručnosti o mně, resp. tom, jak jsem se dostal k 1203.
Teď o tom mém vozidle:
-mikrobus, kšiltovka, 1980
-několik let stála deponovaná ve stodole, ten pán ji chodil jednou za rok projet po dvorku, ale pak to jednou neudělal; brzdy byly při koupi po smrti
-tomu pánovi měla sloužit zásobování, a před ním ji měly VČ lesy (jak si při stání na Skutině někteří díky správnému nasvícení sluncem všimli na dveřích spolujezdce), a před tím asi ve stávající podobě neexistovala
-v únoru proběhla GO brzd a následně STK (na nejpřísnější STK v širém okolí) - cena za opravu brzd byla proti pořizovačce několikanásobná - ale je to mikrobus, můžu tam vzít až 7 lidí, tak to chce - a brzdí fakt fest (když jsem se při návratu ze srazu trochu odvážil rozjet, tak jsem z šedesátky pouštěl překvapené chodce na přechod)
- pak následovaly opravy motoru (zacelení hadic - po jednom úspěšném vaření, díky mizející vodě; seřízení karbecu; výměna svíček a vzduchového filtru; výměna membrány AC pumpy a s tím související výměna oleje s benzínem za nový olej bez benzínu; ...)
- pak elektrika - zatím tam je nový víčko a palec rozdělovače a nový svíčkový kabely, je trochu poladěnej předstih, ale ještě se na něj bude sahat, chce to prej i novej spodek rozdělovače, k tomu startér vypadá, že brzo umře (bude stačit repase), k tomu neukazuje palivoměr (takže když se po zapnutí klíčku rozsvítí oranžová kontrolka, tak instinktivně čekám "až se to nažhaví"), a k tomu jsem už shromáždil pár přídavných (ale dobových!) budíků navíc, kterýma budu chtít obohatit interiér (a modlím se za to, aby mi tlakoměr oleje, až tam bude, neukázal, že mi to nemaže - už ten tlak měřily dva servisy, a výsledky se různěj)
- a časem snad dojde i na lak a spousty drobných doplňků (a lá plechové CS), který se mi už válej sehnaný doma po zemi
- prioritou je pro mě technický stav, nemám rád "navrch huj, vespod fuj", takže lak si chvilku počká
-včetně srazu už s ní mám najeto skoro 250 km
-po příjezdu ze srazu a zaparkování měla na tacháku "06660" km - asi to bude pekelně dobrý stroj
Z doplňků, který jsem posháněl, jsou na laku nezávislý, a tudíž už na autě k vidění:
- autorádio Tesla Bratislava 1980 + reprák z dobového dráťáku (při vypnutém motoru nebo volnoběhu hraje Radiožurnál (LW), pak se samočinně přepíná do režimu akustického otáčkoměru)
- dobové hlavové opěrky - 3 páry
- chromové poklice - asi 95% stav
- plyšový dráček na zrcátku, vzdáleně připomínající Soptíka - seriál o něm je z r.75, ČS televize měla licenci k jeho vysílání od 1.5.1984 (to jsem si zjistil v ČT, takovej jsem občas šílenec), takže je to dobovej doplněk, byť ten plyšák je nedávno vyrobenej
- a kromě nové lékárny a nového trojúhelníku a ne moc starého lana tam mám i dobový trojúhelník, asi skoro dobovou lékárnu, asi dobové lano; a taky luxusní metalický kovový 10l kanystr s trychtýřem integrovaným v rukojeti
(jen mám trochu nepořádek v kufru, protože kromě nářadí, klínu, oleje, vody a benzínu se tam povaluje taky rezerva, ke který nemám spodní úchyt pod auto)
Pokud jste lačni po fotkách, vizte album na Facebooku (mělo by být přístupné i pro na Facebooku neregistrované, kdyby nebylo, dejte vědět)
http://www.facebook.com/album.php?aid=2012685&id=1226863291&l=b318db5739
Pokud jde o další průběh renovace, tak jeho rychlost bude odpovídat tomu, že jsem ten typ veteránisty, co si toho sám moc neudělá (kontroluju a dolívám všechny provozní náplně, dobíjím baterku, občas něco menšího přišroubuju nebo odšroubuju, ale tím to pomalu končí, do větších akcí se v zájmu stavu vozu radši sám nepouštím), a navíc jsem živ hlavně ze školy, takže ani po těch servisech to nemůžu nechat dělat moc rychle [/url] _________________ Martin Adámek
Naposledy upravil martin.adamek dne po srpen 31, 2009 9:32 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: po srpen 31, 2009 9:29 am Předmět: |
|
|
Predseda napsal: | A ty Alfy v Bělovsi jsi viděl? |
ještě jsem tam nebyl... v občance sice mám Náchod-Běloves, ale nebydlím v centru Bělovsi, bydlím tak trochu nad ní, v nový poválečný zástavbě, do "centra" Bělovse se moc často nedostanu
... já se ti tam snad zajedu podívat na kole se psem, snad mi ten pitbul Nero nesežere psa _________________ Martin Adámek |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po srpen 31, 2009 9:32 am Předmět: |
|
|
No jo, >tady< máš kdyžtak fotku. Jinak vítej teda mezi troskaře samozřejmě. |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: po srpen 31, 2009 9:34 am Předmět: |
|
|
Ha, já čekal nějaký veterány, a oni to jsou nový stroje... dyk to je snad mladší než já.... _________________ Martin Adámek |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po srpen 31, 2009 9:39 am Předmět: |
|
|
Nj, ale skoro žádný se nedochovaly. Jinak - mě teda eště dneska strašně bolí z Iny prdel, a to jsem jel ze srazu už v sobotu odpo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: po srpen 31, 2009 9:42 am Předmět: |
|
|
Jo, a ještě dlužím svůj první zážitek s 1203.
Mě narozdíl od Honzy nevezla na první cestě domů (naši mě přivezli už tehdy stárnoucí Feliciej),
osobně jsem se s ní setkal až někdy okolo r. 1992?, když ji naši koupili na zboží...
byl to hnědej mikrobus s kulatejma světlama, vystouplýma vnitřníma klikama, zapuštěnýma vnějšíma klikama a uřízlým kšiltem
šel jsem se na to vozidlo podívat, a jak jsem z pozorování znal funkci zapuštěných klik u š120 (my jsme měli š100 s vnějšíma a š1202STW, takže to byly naše první zapuštěný kliky), tak jsem strčil prsty dolů pod kliku (normálně se to zvedá nahoru),
jenže ve stejnou dobu tatík, kterej samozřejmě věděl, že se ta klika mačká dolů (když to auto právě přivez), strčil ruku nahoru, zmáčk to dolů, a klika mi ty prsty skřípla... tak to si pamatuju jako svoje první osobní setkání s 1203, takhle se mi ta potvora představila
Zásadní změna oproti 1202STW, kterou jsme na zboží měli do tý doby (a přestala velikostně stačit... takže i v 90. se opakoval důvod, pro který 1203 byla tak jiná oproti 1200-1-2) byla, že v zimě se do kufru nedávaly pytle s pískem - prostě si jen před jízdou do kopce na zadní podběhy sedli lidi A taky vepředu z pochopitelných důvodů neměla jednu širokou lavici (ta lavice ve 1202 sice byla formálně 2místná, ale když jsme kdysi vezli stejšnou víc zboží, než se předpokládalo, tak jsem se coby cca. 7letý dítko doprostřed lavice v 1202STW vešel... bylo to fascinujícíh cca. 100km ve vánici na trase Semily-Náchod) _________________ Martin Adámek |
|
Návrat nahoru |
|
|
Predseda vedoucí tohodle kolchozu
Založen: 18.12.2006 Příspěvky: 2394 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po srpen 31, 2009 9:54 am Předmět: |
|
|
martin.adamek napsal: | (ta lavice ve 1202 sice byla formálně 2místná, ale když jsme kdysi vezli stejšnou víc zboží, než se předpokládalo, tak jsem se coby cca. 7letý dítko doprostřed lavice v 1202STW vešel... |
Ale kdeže. 1202 STW je pětimístný a nikde není psáno, jak tam ty lidi maj bejt poskládaný. Takže 3 vpředu klíďopíďo, pokud má ještě řazení na volantu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
Zaslal: po srpen 31, 2009 9:58 am Předmět: |
|
|
pomineme-li, že mi ještě zdaleka nebylo 12
řazení asi měla přebastlený dolů (stejně jako ta felicie)... jistej si nejsem, ale asi jo _________________ Martin Adámek |
|
Návrat nahoru |
|
|
Patrik_Novak adept na RCG
Založen: 14.12.2008 Příspěvky: 1452
|
Zaslal: pá září 11, 2009 5:47 pm Předmět: |
|
|
ahoj tady je pár fotek pásů , ty šlahouny jsou dlouhý cca 80cm , střední pásy se musí udělat (přední pás a upínadlo je ze zadního pásu- má nastavování délky)
přednější pásy jsou ze š120
zadní š 100 - 120 ,
pásy z faorita jsou nepoužitelné - krátké _________________ PVDferdamravenec |
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
|
Návrat nahoru |
|
|
martin.adamek adept na RCG
Založen: 29.8.2009 Příspěvky: 383
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|